MapleStory Finger Point

torsdag 3 mars 2011

14 timmars sömn och svag Jocke idag.


Idag kände mig fortfarande sådär riktigt svag i kroppen och jag att ta på sig kläder var ju till
och med jobbigt. Jag kände med en gång att detta funkar inte om jag ska jobba senare.
Så jag skickade iväg ett sms till hon som har hand om schemat och skrev att jag inte
kände mig speciellt bra och att jag stannar hemma idag.

DNBCPNHMDBPMANBPJLGBGKICIPMFHDHIPCAOAJAIFFBLLKLMIKHLOLLBNKABIHJBCNDMBCEEKEFMMAJCJJNOJDIMPBIGCHNG HAAANHHIKOLAHBFDFPHNFDCOFOMDEHADFDNEFMLFEAODELAHAFMIBAJLMDFEGAPEKCJPKOHONHGMNMAEKILIJIFJHMAANPPI HLMNHBMEBBENGMOCMHKIIFMHDIOMFDAGAAKJLADGFKGJIDKJPHHNPOIGJOGJJPEEKOHAOAGHEKDLEPLCLBDBFFGDOGPKJFDD JMPACMBJLEJAINODOLOMOPCALMOPOLFEBPCMCPLLBBHPJBLAGLGBLJAOFAMONPGBPDFOFOFNDKGJNGNNFJFHCPMOKCALEFAG PPNHIPJDLPHBMNONFJDNCCGOIALKKOKOPHLIOMIMEDPLHIBFCPALLDJJNLMPDFLELJJIBIAMMAKNBCBIABIIMENNKDLDOBNA

Så efter 14 timmars sömn totalt, så satte jag mig vid datorn och kolla läget lite granna.
Väldigt smått på Facebook sedan satte jag igång och spelade lite MapleStory Europe med
Tim som gillar spelet extremt mycket. Han är riktigt tacksam över att jag tipsa honom om
det spelet och nu har han blivit rätt så bra faktiskt. Figurerna över texten här är 5 av mina
gubbar i spelet för er som undrar.

Idag är det torsdag och det betyder en dag kvar innan jag åker iväg till “staden” Vara haha.
Ska bli skönt att få komma bort lite och att det blir sista dagen på ICA i Högsbo.
Det får räcka nu efter allt jag har varit med om och allt jag har hört om stället.
Orkar inte ta och skriva ner allt, men det är mer än det jag har nämnt tidigare.
Det stället är det ingen som vill jobba på, inte ens schemaläggaren trivs och
hon har en bra lön iaf sa hon. Nog om det tråkiga stället.

Imorgon bär det av till flickvännen som är helt klart bäst i världen.
Även om hon är en sjukling och har haft alldeles för hög feber osv.
Och apropå något helt annat så har jag varken fått pengar från aktivitetsstödet
eller hört något från det lovande jobbet. Så på måndag tänkte jag ringa till min SIUS
och berätta att jag har skickat in iaf.

Jag borde äta något igen för det var ungefär 5 timmar sedan jag åt något nu.
Så nu blir det lunch? Enligt dem olika termerna på måltiderna tror jag.
Frukost, Lunch, Middag & Kvällsmat? Eller har jag fel? ^^

2 kommentarer:

  1. "Det får räcka nu efter allt jag har varit med om och allt jag har hört om stället."

    har inte märkt något utöver det vanliga man är med om på en praktikplats blev du rånad eller något sånt som du inte vill skriva om?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev illa behandlad av personal på den arbetsplatsen, de ville inte prata på svenska även om dem kunde, så jag blev utanför (kan man lugnt säga). och skällde ut mig vid ett tillfälle då jag ringde in och sjukanmälde mig för jag hade spytt tidigare på morgonen innan jag gick hemifrån. Jag sabbade hela dagen då det helt plötsligt underbemannat och det är lite lustigt för en praktikant ska aldrig ersätta ordinarie personal men så gör ju alla företag tråkigt nog :P Det var 3 andra praktikanter samtidigt som mig där och vi alla fight:a om en anställning men ingen av dem andra praktikanterna tyckte om stället och hoppades på att få en annan plats att arbeta på eftersom det var sådan särbehandling där och man fick inte vara en i gruppen osv. Nu i efterhand vet jag att ingen av dem som praktiserade där med mig blev anställda och arbetsplatsen fick allvarligt snack med arbetsförmedlingen eftersom ingen av oss kände sig välkommen där eller att vi blev väl omhändertagna på arbetsplatsen :P

      Radera