MapleStory Finger Point

lördag 25 september 2010

Flyttning inom Sverige anmälan.

Igår gick jag och la mig runt klockan tio och jag hade inte pratat speciellt mycket med
Elina. Så jag tog och ringde upp henne så man fick pratat lite innan man somna.
Vi pratade i flera timmar och klockan var väll säkert 3 eller nått då vi la på.
Rätta mig gärna Elina genom att kommentera :P

Känner att jag vill räkna ner dagarna, men ska hålla mig ifrån att göra det.
Det upplevs gå saktare om man ska räkna ner dagarna så det ska jag inte göra.
Jag ska njuta av ledigheten nu när jag äntligen har helg och ska försöka göra
så lite som möjligt för att känna att jag är ledig. Jag kom på nu att jag inte
har tränat på 2 dagar, illa dehär! Måste ta och träna idag för att hålla mig
i form, får inte tappa suget med träningen såhär för då står jag där igen
utan några hantlar och utan någon träning. Klart man ska träna kroppen
om man kan och vill, och jag har både tid och ork och lust.
Men dem senaste nätterna har jag varit mega trött bara.

Har ju som sagt ökat mina timmar denna veckan pga att jag ska åka tidigare
på onsdag för att hinna med ett tåg strax efter klockan två. Sen blir det att
spendera onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag och åka hem på måndag
ifrån Elina i Eskilstuna. Så det blir mycket ledigt och mycket mys!
Jävlar va bra dehär kommer bli :)

IMAG0302

Papper om flyttning har min mamma skaffat hem också för jag bad om lite hjälp.
Folkbokförning och Adress ändring verkade vara samma sak, så detta är allt som behövs.
Elina sa att man kunde göra det rätt på internet också, så jag vet inte riktigt om detta
är så nödvändigt att skriva på då om man ändå kan fixa det på datorn.
Men men nu har jag ändå papperna framför mig :)

När är datumet då du flyttar har några frågat mig.
Jag har sagt att det blir efter min kusin fyller år och det är den 10 okt.
Så någon gång efter det, mitt månadskort tar slut den 18nde, så det borde bli bra
då om jag nu inte tar och åker på en sms biljett då jag väl ska till stan för att åka.
En annan fråga är “Hur ska du få med dig allt?” och det är lite krångligt för jag har
ju en del grejer, och jag får ta med mig lite åt gången. Och om jag får sparat undan
lite pengar varje månad kan jag ju ge min mamma eller mammas kille pengar för
bensin pengar plus släp kanske, så är det så att dem kanske kan åka dit och lasta
av mina grejer. För då har jag mina grejer :)

Jag förstår att många tycker det verkar alldeles för galet att jag ska flytta iväg såhär.
Men jag är redo för att påbörja ett nytt liv i en annan stad med den personen jag är
tillsammans med. Det funkar inte i längden med avståndet om man nu ska tänka
både saknaden, närheten och ekonomin och tillfällen då det ska funka att hälsa
på eftersom det ska matcha bra. Så detta känns inte något annat än helt rätt val.
Och visst är det inget litet steg för mig, det vet jag och jag förstår hur mycket
nya upplevelser och nya tag som man inte tagit tidigare som kommer komma.
Allt dehär med ansvar och nya livserfarenheter kommer komma som en smäll
i ansiktet på mig, men det är detta jag har velat ha i flera års tid.
Att äntligen få ta det ultimata steget att bo antingen själv eller
med den man älskar, och nu är det dags !

Jag ska nu avsluta såhär rätt av och ta mig något att äta.
Sitter och små fryser lite och är väldigt hungrig så hejsålänge!
Skriver något mer senare  för er som vill läsa mer :)

1 kommentar:

  1. Känns det rätt så; go for it!
    Måste ju få utforska lite mer utanför ens hemstads gränser :P

    SvaraRadera