MapleStory Finger Point

torsdag 30 juni 2011

Tappat plånboken & två killar försökte sno cykeln.


Dagen började såklart med problem.
Spårarbete och inställda spårvagnar, så man fick ta bussen.
Jag kom lite senare än vanligt men inte försent, klarade mig med några minuter innan jag
behövde stämpla in. När jag sedan ska åka hem ifrån jobbet så försvinner min plånbok och
dess innehåll. Spärra mitt ID-kort kostade 95kr och polisanmälan på alla grejer tog en stund
på deras hemsida att fylla i.

Jag gick förresten till Västtrafik och frågade om de kunde höra med chaffisen om han hittat
någon plånbok och det hade han inte. Så jag får gå dit imorgon till hittegodset och fråga om den
kommit in, och dem går igenom allt på morgonen varje dag. Spärrat bankkort fick jag gjort och
beställt ett nytt (var tvungen att besvara massa frågor för att de skulle veta att jag var ägaren).

Sen när jag fixat med allt åkte jag hem till Alingsås där flickvännen mötte mig.
Medan jag var på ingång fick Caroline en tråkig syn, fler negativa saker hände mig.
Två killar ger sig på min cykel och hon frågar vad dem gör med den.
De svarar att de ska försöka få låset och då säger hon att det inte är deras utan att det är
hennes pojkvän (alltså mig) och då beger de sig iväg och tittar snett på Caroline.

Denna dagen börja dåligt och jag borde ha lagt mig färdig och klar för att sova.
Men jag har ju inte ens hunnit packat, duschat, gjort mig i ordning för att lägga mig.
Så ännu ett minus på denna dagen.

Nu ska jag packa klart så jag får sova någon gång.
Jönköping resan blir av iaf, för jag fick låna pengar av mamma (som jag inte ville).
Allt kaos gjorde ett tag att jag inte ville pga att jag hatar att låna pengar även om jag
kan betala tillbaks det med engång. Jaja hoppas eran dag har varit bra iaf…

3 kommentarer:

  1. Vad du är negativ!
    Du borde ändra denna bloggens namn till "negativitet och självmedömkan".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du fick ett svar på din kommentar på detta inlägget. Är det någon som är negativ är det din kommentar om mitt inlägg, istället för att skriva något sånt kan man kläcka ur sig bättre grejer. Känns lite trist när man kopplar dig med Isabella. Hade en fin bild utav er men den blir lite knas när du beter dig sådär..

      Radera
  2. Äh lägg av, alla har dåliga dagar. Det händer även att alla har otur också. Har du läst denna blogg regelbundet? Oavsett så är inte alla inlägg så här negativa eftersom alla har med och motgångar i livet. Vissa kan råka ut för fler än andra och på senare tid har det faktiskt varit alltmera positivt. Så jag håller inte alls med om att bloggens namn ska ändras till "negativitet och självmedömkan". Med tanke på hans historia så tycker jag nuvarande bloggrubrik passar bra.

    SvaraRadera