MapleStory Finger Point

lördag 6 februari 2016

Överraskningar! – Version 16.02.06

Jag har varken lagt tid på min YouTube kanal eller bloggat på några dagar nu.
Men jag känner att jag haft fullt upp med livet i sig och lite resande med tåg hit
och dit, men det har varit värt det. Jag ska berätta om två överraskningar som
gjort mig väldigt glad. Så vill ni veta så får ni fortsätta läsa och scrolla neråt.


Som ni ser på kortet så förstår ni nog vad det handlar om.
Jag har ju träffat en tjej som jag tycker väldigt mycket om och jag kände för att
göra henne extra glad och göra något väldigt otippat. Jag pratade med Emma om
alla hjärtans dag någon helg eller två innan denna dagen. Att göra något speciellt
för en dag känns väl mysigt men hade uppskattats om det händer något oväntat på
en dag som inte har någon betydelse eller så. Detta la jag såklart på minnet och
planerade i huvudet direkt hur jag skulle göra henne glad.

Jag hade kommit på planen och jag hoppades nu på att allt skulle gå såpass bra som
jag hade föreställt mig i huvudet. Men nu i tisdags så åkte jag till min mamma i min
hemstad Göteborg och sov över tills på onsdag. Denna dagen var då min överraskning
skulle hända för Emma och jag kan säga att jag är än idag (lördag nu i skrivande stund)
är jätte glad över att jag lyckades såpass bra.

Hur som helst, satte mig på tåget och skrev på facebook att nu sitter man på tåget igen.
Hade man läst mina tidigare inlägg så fattade man att jag var hos min mamma och nu
skulle jag antagligen hem? Men nope, man kunde tro det när jag skrev så men riktigt
så var det inte. Jag satte mig på tåget mot Emma istället och hade ungefär drygt en
timma på mig att försöka hitta byggnaden som hon jobbar i och försöka smyga mig
inpå henne och överlämna dessa fina rosorna.

Jag hittade adressen till hennes jobb men letade efter fel företagsnamn, så jag gick
två varv utan att veta hur jag skulle hitta rätt. Jag tog kort på en utav dörrarna jag
trodde var rätt och skrev i meddelandet till Emma: "Känner du igen denna dörren?".
Men hon var upptagen med en kund i telefon, så hon fick inte sett detta och jag
såg att en man gick ut ur dörren när jag stod någon meter bort eller två.
Så jag frågade honom om hon jobbade där inne och så visade jag rosorna
som jag hade innanför jackan ifall hon skulle gå ut från dörren och se mig
direkt, men jag fick följt med honom in och nu kommer det spännande.

Jag kom in och han som hade tänkt lämna jobbet frågade en kollega till honom om
hon kunde visa mig vägen till Emma. Hon sa självklart och jag sa påvägen bort mot
Emma att jag skulle ge dessa *visar rosorna* och hon sken upp och sa "åhh va fina".
Vi kom in i nästa del och jag såg Emma direkt och nickade till kvinnan som visade
mig vägen att jag ser henne, så hon gick tillbaks till sin plats gissar jag på och jag
huka mig ner och smög hela vägen fram till skrivbordet framför henne.

Jag trodde helt seriöst att hon skulle se mig men jag lyckades, oron för att någon
av hennes kollegor bakom mig nu skulle se mig och sagt något i stilen med
"Varför sitter du på huk där?" eller nått och att jag hade blivit avslöjad direkt.
Men ingen märkte av mig och Emma satt och pratade kanske 2-3 minuter sedan
jag kom dit och satte mig på huk för att vänta tills att jag inte störde henne med
kunden. När jag hörde orden "Okej men då ringer jag dig imorgon, hej hej"
så ställde jag mig upp framför henne och sa "Hej hej!" och Emma hade
golfbollar till ögon och såg helt chockad ut.

Hennes reaktion var "WTF" och då menar jag att hon faktiskt sa det rätt ut.
Hon visste inte om det var sant eller hur fan jag tog mig in på hennes jobb
för man är tvungen att ha nyckel eller kod för att komma in i byggnaden.
Emma var chockad flera timmar efter att jag inkräkta på hennes jobb men
jag hade time:at det såpass bra att jag kom och överraska henne då hon precis
skulle sluta. Så det blev inte så jätte dumt ändå, frågan jag fick ganska snabbt
var "Men vadå, är det tänkt att du ska sova över hos mig eller ska du åka hem
till ditt nu? och jag svarade att hon får välja och jag stannade över till torsdag
morgon. Så en kväll/natt/morgon ihop innan det var dags för henne att gå iväg
till jobbet igen, så det kändes väldigt nice att få till en träff bara sådär random.

Jag luktade dock en massa rök så det var ju lite osexigt men fick tagit en härlig
dusch hos Emma, men hade ju mina rökiga kläder som jag skulle ta på mig igen
när det var dags att åka hem igen. Så jag behöll mina kläder av så mycket som
möjligt haha, nä men jag klarar inte av röklukt speciellt mycket och jag förstår
att det måste vara jobbigt när man skäms för att det luktar såpass illa som det gör.

Hur som helst var den överraskningen hur nice som helst och den blev ju som sagt
jätte lyckad. Det värsta som finns med överraskningar är att dem inte blir som man
tänkt sig. Men nu tar jag och berättar om min dag idag (fast fredag och inte lördag).

Det hade blivit fredag och jag hade en tid hos vårdcentralen för att förlänga min
sjukskrivning, men efter jag hade varit där. Så tänkte jag på att jag måste ju helst
skriva in mig på arbetsförmedlingen eller iallafall ändra så det inte står Alingsås
och att dem ändrar till Falköping osv, så jag tog mig dit och det var stängt för
klockan var snart nio och dem öppnade klockan tio. Gick en sväng och såg
att apoteket var öppet så jag gick in där och handla för närmare 200 spänn
tror jag. Men det var typ 40 minuter kvar tills klockan skulle bli tio,
så jag gick in på ett café och köpte mig en ostfralla och en MER.

Den var riktigt god så den slank ner jävligt snabbt och jag fick ödsla tiden på
facebook i mobilen en stund och sedan tog jag mig över till arbetsförmedlingen.
Fixade av det mötet där och gick vidare till en TV-Spel butik och frågade lite
om priser till Sega Megadrive och kika lite på spel han hade att erbjuda osv.
Sa att han skulle lägga dem åt sidan tills jag kollat med min bror om han hade
konsol och spel till salu innan jag kanske köper alldeles för dyrt i butik eftersom
dem måste ju ta ut lite högre för service, lokalen dem äger osv.

Så när jag väl hade kommit hem från detta äventyret hade klockan nästan blivit
tolv och jag gick hemifrån klockan åtta. Så en bra promenad hade jag fått idag
och jag kikade om det fanns någon tvättid och jag skrev upp mig på 12-17 tiden
och då hade jag runt 10 minuter på mig innan min tid börja :D

Jag satte igång en maskintvätt och när jag väl kommer upp till datorn igen. så hade
jag fått meddelande från mitt ex om att jag kunde få vara hundvakt om det gick och
om jag hade lust. Blev såklart jätte glad eftersom jag velat passa honom ett ganska
bra tag nu, så jag sa såklart att det vill jag gärna även om det kom väldigt
oförberett osv (gillar att planera dagarna med bra framförhållning).

Så nu ligger Max bakom mig och sover (kl är just nu 01:20) och jag ska nog göra
samma sak som honom. Lägga mig och sova några timmar innan det är dags att
gå utanför dörren för att rasta honom. Han har pussat på mig MASSSSOOOR,
så jag känner mig älskad utav honom även om han ändrat sig en hel del i sitt
beteende men det är inte så jätte konstigt. Så vi har gått en längre promenad
eller ah vi var ute en bra stund iallafall men jag orkade inte gå så länge men
vi var ute kanske 40 minuter eller nått sedan har jag rastat honom 2 gånger
efter det och nu är det dags för att sova.

Nästa helg är det alla hjärtans dag och då kommer Emma till mig.
Har redan en del planerat och jag har två grejer som är lite hemligt så
det kan jag inte skriva ut eller prata om. Men det är två saker hon kommer
bli glada över och sedan får vi se vad vi hittar på för något. Ut och käka
någon god mat någonstans eller om vi lagar något hos mig och sedan prata
vi lite om att kanske göra något speciellt också, typ bada eller discobowling
men när det gäller bowling så är det ju roligare om man är fler.

Hur som helst är detta ett insane långt inlägg och jag ville egentligen bara
skriva varför jag varit upptagen såpass mycket nu denna senaste veckan som varit.
Men nu vet ni om ni har undrat, säger ni istället för du eftersom det är lite finare.
Du vet väl att jag är ju lite fin i kanten och då pratar vi blått-blod:ska, lite kungligt
alltså! Nä skoja bara, nä men godnatt och ha d fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar