MapleStory Finger Point

lördag 23 februari 2013

Nog det mest vågaste youtube klippet jag skådat

Nu när jag kollade på mest visade klipp så hittade “Jockiboi” på plats 7.
Där förklarade han en bra bit om hur han upplevde sin uppväxt och jag kände igen mig
väldigt mycket i hans tidigare liv. Och jag förstår att han har försökt leva i en skugga för
att försvinna i en värld som inte påminner honom om hans förflutna då flashbacks kommer tillbaks.
Det var första gången jag kunde ta han seriöst och jag trodde först det skulle vara ett urflippat klipp.
Men istället möt jag utav motsatsen och blev tagen och jag var lyhörd till max.

Att han blev slagen utav sin fosterfamilj (pappan där) kände jag igen mig då jag blev utsatt utav min sk pappa.
Att han hade sitt mjukisdjur som han fick sin tröst ifrån och såg den som hans räddning och hans enda vän.
Det kände jag igen mig med hur jag kände då katterna hos min sk pappa hade var dem enda som förstod mig
och ville trösta mig. 4 katter kom och la sig på täcket när jag sov över där.

Att han står så enormt nära sin morfar blev lite skrämmande då jag hade min morfar som en “helg pappa” senare
efter att jag blev utsatt för misshandeln. Så där kände jag en stor liknelse igen och jag kommenterade väldigt ytligt
om att det är bra att han pratar om det för det blir lättare med tiden och tiden läker alla sår men ärren består.

Ville inte dra någon lång kommentar eftersom jag sist fick en tråkig kommentar om att jag kunde ha skrivit en
bok istället då jag kommenterade på en annan persons YouTube kanal. Förstår inte varför folk ska ge så mycket
hat och illska över internet när man inte vill någon något illa. Men är man ute på internet får man tåla den biten med.
Men som sagt, är man med i leken får man leken tåla. Måste säga en till sak förresten angående detta ämnet!

När man nu skriver en uppdatering eller man skriver av sig i ens blogg som jag gör nu.
Så är det alltid någon som ska kommentera med statusen “Varför skriver du ut det här?” eller som på en bekants
facebook fick han kommentaren “Måste du skriva statusar 8-10 gånger om ditt nya jobb”. Har bara en sak att säga
om den grejen! Man skriver vad man vill på sina sidor och det finns möjligheter att dölja personer om man inte vill ta
bort dem och varför läsa om du inte vill se det. Du väljer själv vad du vill ta del utav, eller har jag fel?

Lite splittrat ämne men huvudsakligen ville jag bara säga att “Jockiboi” gjorde ett enormt steg i rätt riktning även om
han kanske får elaka kommentarer så som jag fått tidigare. I stilen som den här kanske?
”Det där är för privat, håll det för dig själv kanske?” eller denna “Vill du att folk ska tycka synd om dig nu eller?”.
Vissa personer tänker inte att man väljer ju själv vilka man vill berätta allt för, så håll dina egna synpunkter för dig själv.
Finns många där ute som gärna vill lägga ett finger med i leken och kläcka ur sig något (jag vet några).

Hur som helst avrundar jag inlägget och skriver ett nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar