MapleStory Finger Point

lördag 23 februari 2013

FixarJocke – Version - 13.2.23

Lyssna medan ni läser om ni vill, rätt härlig låt.

Min blogg har i största delen varit död och nu på senare tid innehållit en del om mina uppdateringar på YouTube.
Men nu tar vi det hela på en mer privat nivå och kör lite om vad som händer i mitt liv och så kanske ni får lite ny
info om vad som har hänt och vad som kommer att hända i framtiden och vilka planer jag har för detta året.

                                                                                                                                                                      

Jag tror jag har förklarat tidigare att jag har väldigt ont i ryggen nuförtiden (mer än tidigare) och jag har tagit
steget längre att börja med Voltaren som jag fick utav min sambo nu på alla hjärtans dag. Själv köpte jag henne
en plast ros för att det är tradition för min del då hon inte gillar riktiga blommor som vissnar med engång.
Så jag fick Voltaren som är min nya bästis och hon vill en till ros till sin samling (totalt 3st nu).

I och med att min rygg har förvärrats så gick jag till vårdcentralen och fick träffat en läkare som inte tyckte
det verkade fel med att ta lite röntgenbilder. Det tog ungefär en vecka innan jag fick mitt besked med datum
då dagen skulle komma då jag skulle få ta kort på ryggraden och sedan tog det ytterligare en vecka tills
jag fick ett brev hem. I brevet stod det kortfattat “Det är inga fel vad vi kan se. Mvh blabla” osv.

Och som min sjukgymnast sa från början är detta något som kommer ta väldigt lång tid att bli bra med igen.
Det som gäller för mig är träning och detta löser man inte inom en snar framtid utan detta kan ta år att bli
bra i ryggen (riktigt bra kan det aldrig bli om den nu blivit skadad såhär). En sak som förvärrar saken är att
man lätt kan bli deprimerad utav smärtan i ryggen och då förvärras allt i livet. I början av veckan ville jag bara
ha en avlivningsspruta för att slippa detta och att inte kunna sköta mitt jobb som jag har. Men jag tycker livet
är värt att leva så länge man har något att kämpa för eller har någon framtid med. Och jag har ju min sambo
som pysslar om mig och finns där när jag har ont.

Så det gäller att försöka tänka en dag i taget och bara bita ihop.
Varje dag är ett stort kliv och tur att jag har långa ben så jag klarar det (varit med om en del så detta är
inga problem). Men det är riktigt svårt så fort man får ett hinder och detta ser jag dagligen och det gäller
inte bara med mitt ryggont utan på andra kategorier som bekymrar mig men det hoppar vi just nu.

                                                                                                                                                                 

Detta året kommer bli händelserikt om jag och min sambo får bestämma så som vi vill ha det.
Vi har två större mål detta året som är ganska så stora för våran del. Vi har ju som sagt sparat undan
en hel del pengar och vi har även fått lånelöfte på en viss summa för att få köpa en lägenhet här i Alingsås.
Dock fick vi ingen tur på en fin lägenhet som vi kollade på för någon månad sedan (planlösningen var nice).
Hur som helst ska vi hitta nått detta året för vårt boende är åt helvete dåligt och när det läcker in vatten i
lägenheten från taket på två olika ställen (långt ifrån varandra) så är det något allvarligt fel. Iaf om man
tänker på vilken standard vårt land har på sina lägenheter och det är ju såklart beroende på vem som
äger fastigheten. Jaja inte för djupt på den fronten, lätt att gå “advance mode” på allt när man bloggar.

Men andra målet är det som jag tycker är den jag längtar till mest! Kan ju visa lite kort så får
ni se vad jag pratar om.. Eller ah skriver om rättare sagt!

Det blir ännu en resa till Thailand och vi har som mål att det blir antagligen i Januari 2014 och det blir
2 veckor som det var nu sist. Både jag och Caroline längtar tillbaks och vi hoppas på att detta året
kommer gå fort. Men då tänker ni kanske, hur ska detta gå till då ni sparar pengar till lägenhet och
en utlandsresa på mindre en ett år. Är det verkligen rimliga mål eller är ni tokiga?

Vi har lite utgifter och två inkomster, därmed kan vi spara undan en massa pengar.
Och om man tänker på att lägga undan pengar varje månad så är det målet inte alls långt borta.
För några månader sedan på jobbet fick jag höra “Tur att du inte har barn, för det kostar på en hel del”.
Och det kan jag tänka mig då jag har hört sedan innan, att ett barn kostar i drift ungefär 1 miljon från
födseln till att barnet fyller 18 (kan ha fel men det är vad jag har hört). Gissar på att det handlar om allt
från kläder, mat, grejer barnet vill ha, födelsedags pengar / julklapps presenter osv. Men barn är inte på
världskartan på ett bra tag så som vi har tänkt det. Min reaktion från min mamma var när jag sagt
att ett barn kostar en hel del pengar. Så fick man reaktionen att “men allt handlar ju inte om pengar”
och det vet ju jag med. Fast har man mål/saker man vill göra, så blir det svårare att klara av det om
det behövs pengar (om man inte är rik dvs).


Vi har det bra så som vi har det nu men min sambo vill ha en liten hund senare när man flyttat osv.
Så just nu har vi inget att “passa” om man nu får använda det ordet i detta sammanhanget och det är ju bra.
Jag har alltid velat ha ett barn och önskat i framtiden att det blir en dotter (vet inte varför) men den önskan
kan gärna vänta, för som många föräldrar och vuxna säger: “Se dig omkring i världen och passa på innan
du stadgar dig och skaffar barn”. Och det stämmer nog faktiskt, för annars blir det lite svårare att ta sig
någonstans om man måste planera in allt i minsta detalj.

 

Detta är version 13.2.23 utav mitt liv och jag ska uppdatera om det är mer på hjärtat som jag vill få ut i skriftlig form på nätet.
I min blogg skriver jag vad jag vill utan att behöva få andras åsikter eller synpunkter hur jag borde se/tänka eller göra i mitt liv.
Vill ni ge kritik så  kan ni gärna skriva det i mer vänliga former utav kommentarer, men för min skull behöver ni inte ens kommentera.

1 kommentar:

  1. Jag tycker inte ni är tokiga. Man måste ju få ha drömmar och mål att se fram emot! Men när man än planerar att det ska inträffa så glöm inte att leva i nuet! Det finns mycket roligt ni kan planera innan dessa "större" mål och drömmar :) Hoppas allt är bra med er och önskar er all lycka och välgång! Själv ser jag fram emot en Rhodos semester i Juni:)

    SvaraRadera