MapleStory Finger Point

måndag 6 december 2010

Kort version hur allt har gått med Caroline :D

Den 25te oktober hade Caroline skaffat sig en Comviq Kompis laddning till mobilen.
Detta var ju såklart så jag och hon kunde höras mer utöver alla dessa Skype samtal.
Våra chattstunder & alla samtal tillbaks resulterade i träffar & man kände hur fjärilarna
bara åkte runt mer och mer i magen.

30te oktober så träffade jag Caroline för första gången och jag var väldigt nervös att få
träffa henne. Men efter ett par minuter kände jag mig trygg och var inte alls lika nervös.
Jag gick dock runt med tankar i huvudet, hur kan en sådan fin tjej vela träffa just mig?
Våran första dag tillsammans på stan med fika och massa prat gick jätte bra och vi
båda hoppades på att få träffas snart igen.

PB080202

8 november träffades vi igen och vi åt på restaurang och det blev god buffé mat.
Sedan åkte vi hem till mig och hon fick se hur jag bor med min lilla familj.
Vi umgicks den dagen ungefär 6 timmar innan hon åkte hem till sitt igen.
Denna dagen var riktigt mysig och inget mer än vänskaps kramar fanns
med i bilden. Bättre att ta det lugnt och försiktigt så man inte hoppar
in i något som man inte riktigt känt efter sådär.

Carro[8]

13nde november åkte jag till Caroline för första gången och fick träffat hennes mamma, bror och hennes
kusin och hennes bästa kompis Elin. Under dem lördagen och söndagen hade jag det super bra och
kommer ihåg att jag kände allt mer och mer “Vilken tjej alltså... Hoppas det blir något om det fortsätter
såhär i denna riktningen”. När jag väl skulle åka hem till Göteborg igen och Caroline stod och krama om
mig för att säga hejdå. Så ville jag ha en puss av henne, så jag sa att jag inte var nöjd.
Hon såg lite frågade ut och sa vadå? Jag sa att jag ville ha en puss och hon blev lite
generad och sa okej på kinden. Men då kunde det kvitta sa jag för jag ville ju ha
en riktig på munnen. Och jag fick som jag ville haha.

22 november hade Caroline jobbat ett tufft pass under natten och var helt slut.
Men hon hade inte tänkt att sova efter att hon hade slutat, så vi satt och chatta på morgonen
och hon undra vad man kunde göra en dag som denna. Jag sa till henne att hon kunde umgås
med någon kompis, men just idag gick det ju tåg till Göteborg sa hon ^^ Så hon åkte hit & vi
tittade bl.a på filmen The Collector. Hon tyckte den var lite läskig så händerna åkte upp framför
ansiktet några gånger. Men hon tyckte jag var konstig som satt och skratta åt sakerna i filmen.
För det var ju inte riktigt komedi precis haha.

28 november kom hon till mig igen och vi åkte till IKEA och sedan åkte vi till hennes pappas tjej
som bor vid Eketrägatan. Efter våran dag tillsammans hade Caroline en idé om att jag kanske
ville följa med henne hem även om hon skulle jobba och jag sa ju såklart ja.
För jag har ju velat följa med och se hur hon jobbar på nätterna.
Ännu engång då två dagar tillsammans varit i sin topp.

IMAG0610

4 december som var för två dagar sedan var jag och Caroline ute på restaurang och jag ville få frågat henne
om hon skulle vilja bli tillsammans med mig. Vi har ju haft något på g ett tag och jag har inte känt någon
tveka om någonting. Så jag ville fråga henne och jag hoppades på att få ett bra svar tillbaks. Men jag fick
aldrig modet när vi väl var och åt god mat. Och när vi var på Liseberg satt tanken kvar med att få frågat.
Det blev aldrig att jag fick frågat, jag väntade på ett bra tillfälle men inget kom.

Igår vakna jag vid fem halv sex tiden ungefär och jag var ganska pigg.
Jag tyckte det var tråkigt att vara vaken själv, så jag gav mig på Caroline och blåste på hennes axel.
Efter några sekunder vände hon på sig och titta på mig och sa “Nä sluta, jag vill inte vara blåst” och flina.
Med engång kom tanken att fråga henne, det passade perfekt nu! “Vill du bli min flickvän då?”.

När jag förklara för min kompis Matilda på telefon förut idag hur det gick till när jag frågade henne.
Så tyckte hon det var skit gulligt och hon sa grattis till att jag fick som jag ville, för hon visste hur
mycket jag velat vinna hennes hjärta. Så hon var jätte glad för min skull (hon ringde för att säga grattis).

IMAG0648

Sedan ett tag tillbaks berätta jag att jag frågade chans på en tjej som hette Michaela och då hade jag
skrivit ett lapp som en kompis fick lämna till henne. För jag vågade ju såklart inte prata med henne!
Jag gick i femman då och var såklart en fegis. Caroline kom ihåg att jag gjorde sådär och var tvungen
att skriva en lapp som jag fick kryssat i även om jag fick frågat henne innan och fick svar.
Dock faila jag på att göra ett kryss, jag slant och gjorde ett hjärta i rutan istället.

1 kommentar:

  1. Du faila inte med kryss, du gjorde det bättre <3

    Du är bäst bby <3

    SvaraRadera