MapleStory Finger Point

tisdag 2 februari 2016

Har inte tagit mina tabletter! – Version 16.02.02

Oj va grejer som har hänt den senaste tiden.
Kommer dock välja att inte ta upp några saker utav det som
hänt utav dem negativa delarna. Men jag mår fortfarande väldigt
bra och som min titel lyder, så har jag inte tagit mina antidepressiva
tabletter på snart en vecka. Och det kanske inte är speciellt smart för
att jag kanske märker av det snart och att det inte är hållbart efter ett
litet tag att vara utan dem. Men känner mig begränsad med dem både
känslomässigt och att vården vill hålla kvar mig från att börja arbeta
och ta dem ett tag till innan dem anser jag är okej för att testa att
börja arbetsträna igen. Men jag vill inte vara passiv i mitt mående,
alltså jag har inga toppar eller dalar och eftersom det går såpass bra
i mitt liv, så vill jag gärna komma över mitten sträcket och jag känner
att jag närmare toppen på mätaren pga att jag slutat ta tabletterna.

Det börja med att jag slarva om jag inte redan skrivit det.
Men sedan strunta jag i det, sedan glömde jag ta med dem till Emma
över helgen och jag har inte tagit någon mer sedan Onsdag tror jag.
Så än så länge känns det iallafall bra och jag ska prata om detta med
dem på vårdcentralen om detta, för jag vill inte fortsätta ta dem (helst).

Jag har alltid varit anti emot att ta tabletter även om det är huvudvärks-
tabletter och dåvarande flickvän fick tjata på mig för jag hade sådan
huvudvärk ibland. Så jag är väldigt anti emot att ta tabletter bara för att
man mår på ett speciellt sätt. Jag hoppas att detta året blir helt awesome
men det känns som det kommer bli det, så mycket att se framemot och
även min önskan om att få börja arbetsträna på något lämpligt ställe så
jag kan få in en lön istället för sjukersättning osv. Få den sociala biten
som jag behöver och få känna att jag är en del utav samhället och att
jag faktiskt gör nytta, för just nu har jag varit hemma från arbete pga
min rygg och att Samhall inte lyckats skaka fram något som jag klarar
av. Så denna gången ska jag gå genom Arbetsförmedlingen och då
kommer det troligtvis/förhoppningsvis gå betydligt mycket bättre.

Över till roligare bitar!
Jag var nu i helgen hos Emma och den var lite speciell kan man säga.
Speciell på ett mindre bra sätt men vi gjorde så gott vi kunde för att kunna
njuta och mysa med varandra utan några tråkiga tankar. Men det var det ena
efter det andra som hände och humöret var svårt att hålla uppe för Emmas
del då det hände saker titt som tätt både på lördagen och söndagen.
Så vi båda tyckte väl att det var sämsta helgen vi har haft ihop och den
gick otroligt snabbt också. Så det blev att sakna varandra redan innan
sista natten ihop hade gått för man visste att imorgon åker man hem igen.
Men beroende på hur schemat ser ut för Emma i helgen, så kanske
jag åker till henne på lördag och stannar tills måndag morgon.

Nu snart är klockan halv sex på morgonen och jag ska ringa vårdcentralen
och försöka få en ny tid. För jag hade en tid igår men jag råka somna och
snooza bort alarmet och därmed kommer jag få betala säkert 100:- för jag
missade tiden. Men det är lugnt men ändå trist, för jag satt bara och väntade
i köket på min pall på att klockan skulle ticka iväg, men tog och vila 40min
innan jag skulle upp (men blev ju lite mera). Hur som helst är ärendet att
få min sjukskrivning förlängd och ska även dra upp detta med träning på
recept som jag har. Jag vet inte om det har gått ut för det står inte men om
det har gått ut så vill jag att dem skriver ett nytt så jag kan börja träna och
stärka upp kroppen. Även nämna att jag tror jag har sömnapné och behöver
få tips eller råd på hur jag ska gå tillväga med det problemet.
Haft det några år och är helt säker på att det var innan min viktuppgång,
så jag vet inte riktigt varför jag fått det, men är det kroniskt lagt så är det
ifrån min s.k pappa för han har det och en maskin han bör sova med.
(hoppas inte jag får en sådan).

Jaja nu ska jag sätta fart och göra mig i ordning.
Jag ska se hur min dag blir, får jag ingen tid idag så blir det att försöka
orka åka iväg till Göteborg för att träffa min mamma. Och jag kommer
inte ta mitt feta arsle tillbaks till Falköping senare idag, så det blir att sova
över hos mamma tills imorgon. Får inte glömma att ta med min trimmer så
hon kan klippa mig, för det börjar bli lite långt igen.

Jaja långt inlägg och lite splittrat men ville få ur mig lite och
därav har jag min blogg där jag skriver ner all dess nonsens :P




Har ni frågor om något så
ställ dem gärna på något YouTube klipp jag äger eller i boxen till vänster här
på bloggen (får mail när jag får ny fråga). Annars om ni inte vill ha svar direkt
så kan ni kommentera här på bloggen men det är inget jag rekommenderar.

2 kommentarer:

  1. Va säger din nuvarande flickvän om att du berättar öppet om vilken som är din favorit sex ställning? Hur gammal va du när du blev av med oskulden? Och hur länge va du tsm med tjejen innan? Är en ung tjej som följer din blogg, är oskuld. Men killen tjatar om sex. Han är underbar på alla sätt. Men hur ska man veta om han är seriös och inte bara ute efter de. Hur resonera du första gången? Gör gärna en video med tips. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inga konstiga ämnen och jag är inte en person som känner att vissa ämnen ska man kanske hålla tyst om. Så följer man mig så får man veta väldigt mycket om mitt liv, sedan får man konstiga frågor som man kan bjuda på. T.ex senast i på min Youtube kanal fick jag en fråga om jag står eller sitter ner när jag pissar och bevarade den i videon. Helst onödig info för andra men vissa är nyfikna så det gör inget att andra får reda på hur man gör eller vad man gillar :) Sex är inget tabu ämne och borde pratas mer öppet med en viss hållning till det förstås. Jag är inte längre aktiv på min blogg då min sk pappa har full koll på den och jag orkar inte med honom och har däför flyttat över till Youtube där jag spelar in klipp på en mer seriös nivå :) Tack för dina frågor och jag kommer besvara dessa i en kommande video (ska försöka, skriver ner det sålänge).

      Radera