MapleStory Finger Point

måndag 15 februari 2016

Vilken helg! – Version 16.02.15

Denna helgen var så jävla bra!
Som sagt var det helgen då alla hjärtans dag var men jag och Emma firade
den under hela helgen kan man säga. Hon överraskade mig redan på torsdag
med att komma till mig när det var tänkt på fredag, hon hade tagit ledigt för
att komma en dag tidigare till mig. Så jag var något chockad kan man säga
och väldigt glad såklart, även om jag inte hade fått i ordning riktigt såpass
mycket som jag tänkte jag skulle få. Men hon sa att det var okej och medan
jag gick upp tidigt på fredag för att hämta ut ett paket på posten så frågade
hon om hon kunde hjälpa mig med något hemma för hon ville helst inte
följa med. Hon erbjöd sig att dammsuga och diska upp lite disk som jag
inte hade fått tagit hand om eftersom hon kom tidigare än väntat :P

Sa att hon kunde krypa ner i sängen och chilla istället men hon ville göra
detta för mig och när jag kom hem var det riktigt fint här hemma.
Blev jätte glad verkligen och det kändes som hon hade gått
bärsärkagång och det blev så mycket bättre än innan.


Hade tagit mig lång tid att få det såpass fint eftersom jag gärna tar
det lugnt och sakta för att jag inte riktigt pallar gå all-in på flera moment
samtidigt för ryggens skull. Så var jätte tacksam och hon fick en massa
pussar och en god kram. På fredag hade jag nämnt för henne att hon skulle
få en överraskning av mig, men det blev lite sent och hon somnade i min
säng och sov så gott. Så jag tog mig upp på vinden och hämtade min brors
gitarr och fodral som hon hade tänkt köpa från honom. Grejen var att hon
trodde hon skulle få köpt den på lördagen av honom då vi skulle festa hos
honom men jag hade köpt den av min bror redan, så hon skulle få den av
mig istället. Så efter jag hade hämtat den från vinden så la jag den bakom
henne i sängen och satte mig på sängkanten.


Jocke : Emma, har du något bakom dig?
Emma: Näähh..
Jocke: Jo titta bakom dig

Sen såg hon gitarren och hon trodde inte den skulle vara såpass fin som
den var och var jätte glad. Hon tyckte jag hade gått lite för mycket all-in
på vad jag hade funderat ut för henne men den bästa delen återstod att få
på lördagen. Dagen var kommen och klockan började närma sig 15:00 hon
hade en gissning men den var fel. Men hon hade nämnt på telefon vid ett
tillfälle att hon hade väldigt ont i ryggen och att hon hade behövt gå och
få massage så det kanske skulle bli bättre. Saken är den att när ska man ha
tid för att göra en sådan grej tänkte hon, så jag bokade tid här i Falköping
för lite Thailändsk Massage på stället "Nin's Thaimassage" och jag betalde
300;- för ryggmassage men Emma fick mer valuta för den pengen.
Hon var överallt och knäckte fingrar, tår, hon gick på nacken, benen,
rumpan och tog såklart ryggen och detta var en jätte bra överraskning
tyckte hon fast hon kände tyckte jag gjorde lite för mycket för henne.
Även att jag faktiskt snappade upp det tillfället i telefon och tänkt ut
detta och bokat enbart för henne gjorde henne känslosam då hon inte
riktigt blivit uppvaktad såhär på detta sättet innan. Att jag faktiskt
tänkt på hennes bästa och att jag vill henne väl och allt sånt, det blev
lite för många härliga känslor om hur bra och fin jag var osv.


Jag och Emma låg och pratade lite om allt möjligt och jag fick höra något
som skrämde mig först lite. "Jag har något jag skulle vilja berätta för dig,
men har velat säga det innan men har tänkt att det är för tidigt att säga något
men nu vet jag verkligen och vill säga det nu. Det är så att jag älskar verkligen
dig, men du behöver verkligen inte säga det samma bara för att jag säger det nu.
Förstår att det är lite tidigt men jag har velat säga detta ett tag nu men velat
tänka över detta så det inte är någon känsla jag bara fått för stunden".
Grejen är att jag har velat säga dem orden till henne men inte känt mig redo
för att säga dem orden eftersom hon är den som har velat ta det lugnt och
inte rusha något. Så min tanke var att hon var den som skulle få säga det först
så jag inte skrämde iväg henne med att jag känner som jag gör för henne.
Så jag förklarade för henne att jag väntat på att hon ska säga det så jag
även kan säga hur jag kände och hur jag har tänkt om den saken.

Så ah, vi älskar varandra och det känns jävligt skönt att få höra
dem orden men det härliga och roliga tar inte slut där.


På lördagskvällen skulle vi över till min bror och festa och våran halvbror
Michael och hans tjej Ada skulle komma också. Vi åt en jävla massa god
mat som min brors sambo Frida hade gjort och jävlar va gott det var.
Massa vitlöksbröd och massa annat gott, så jag sa att jag är åpen och
tar massor med mat för jag tyckte det var insane gott (men det var efter
jag hade hört att alla var super mätta, så jag visste att jag kunde ta en del
till utan att känna mig dum). Alla skulle ut på balkongen för att röka och
jag hände med ändå även om jag inte är rökare, och Ada frågade oss en
fråga som gjorde mig väldigt glad :P Iallafall när Emma fick besvara den.


Ada: "Are you two a couple now or what?"
*Jag tittade på Emma och inväntade vad hon tyckte vi var men tänkte
eftersom vi ändå sagt att vi älskar varandra så måste vi ju vara ett par*
Emma: "Yes we are", tror jag hon sa och hon märkte att jag bara tittade
på när hon skulle besvara frågan och hon undra varför jag inte sa något
eller så. Men jag sa det att eftersom hon varit lite sådär att hon inte velat
rusha in i något och velat ta det lugnt osv, så var jag osäker på vad hon
har tänkt att andra ska veta m.m. Men enligt mig har vi typ varit ett par
ett tag men att det inte är riktigt officiellt ännu, måste ju inte stå uppskrivet
någonstans precis för alla vet att vi träffas och att vi trivs med varandra och
är väldigt nykära osv. Så det är riktigt härligt och jag blev helt pirrig i
kroppen när jag faktiskt fattade att jag har nu en flickvän igen.


Inte tagit så lång tid egentligen men det var ju inte tänkt att jag skulle
hitta något vettig människa så direkt men Emma är verkligen jätte härlig
person. Sedan att jag tycker det är nice att hon vill så mycket, äventyrlig
av sig eller vad man ska säga, hon vill göra utflykter m.m. som jag nämnt
tidigare i min blogg. Jag har inte haft så mycket sånt i mitt liv ännu men
vill ju helst få in den biten i mitt liv och eftersom jag valt bort en hel del
spel på min fritid så finns det mängder med tid att fylla upp dagarna med.


Helgen kändes lång eftersom vi fick gjort såpass mycket ändå.
Och nu kom jag på att vi mötte upp en kille som ville sälja sitt TV-Spel's
konsol som heter SEGA (Därifrån figuren Sonic är ifrån, den blåa igelkotten).
Så Emma tyckte det var roligt att se mig hur glad jag var att få uppleva en
liten del av den barndomen som faktiskt var bra. Massa minnen kom tillbaks
från när man var fastklistrad vid TV:n och man kunde fly ifrån alla problem
och gap och skrik och lämna tankarna på ens uppväxt och vilken hemsk
miljö man bodde i. Barnaga och gap och skrik är ingen bra mix för ett barn
så den biten kom jag ifrån när jag var nio som tur var.


Så jag fick unnat mig Sega Megadrive och jag blev jätte glad för att Emma
blev så glad för mina överraskningar. Jag kände mig stolt att jag fick till det
såpass bra för henne och sa att nästa år är det din tur att komma på något.
Jag tänkte att hon hade inte behövt ge mig något då jag är nöjd att bara
vara i hennes närhet och att hon är med mig på alla hjärtans dag.
Men hon ville som sagt inte komma tomhänt även om jag sa att
hon kan få göra något för mig nästa år. Så jag fick ett jätte fint
kort som betydde massor för mig, det bl.a att hon tycker jag
är väldigt duktig på att lyssna och bry mig om henne m.m.

Så jag blev helt varm inombords att jag lyckats få henne
att känna att jag finns där för henne om det är något.
Det är ju lite utav mitt mål att få min partner att känna att man kan prata
med mig om allt och att jag lyssnar och är som en bästa kompis + personens
partner. Man ska finnas för varandra och hjälpa varandra genom svåra tider.
Och jag kände att jag hade gjort hittills ett bra jobb då hon behövde prata
av sig vid ett tillfälle och jag henne i fokus före allt annat.

Jag skulle kunna gå in mer detaljerat i helgen och hur härlig den har varit.
Men det hade blivit en bibel och nu tog jag bara övergripande om allt men
som ni förstått hittills så var denna helgen bästa på väldigt länge.
Mår som sagt väldigt bra med Emma men av någon anledning så
tror jag inte det syns så jätte bra utåt sätt, men jag känner mig lycklig
och glad igen. Vet inte om det är mina tabletter som gjort mig lite passiv
med måendet men inombords är jag så himla glad och jag tycker det är
skönt att det blivit som det har blivit mellan mig och Emma.

Jaja nu blev det nästan ett sidospår igen...
Godnatt, godmorgon eller godeftermiddag beroende på när du läser detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar