MapleStory Finger Point

fredag 10 februari 2012

Illamående

Idag är det en sådan morgon där illamående är högst upp på listan på dagens fina symtom.
Det har varit min vardag med att vara illamående, frossa, huvudvärk och yrsel. Men det går i
vågor och har varit bra den senaste veckan i snitt, men nu i två dagar har jag inte varit med i spelet.
Off track kan man lugnt säga men det är skönt att helgen står som allra närmast nu och bara att avklara
en arbetsdag kvar. Denna veckan har varit blandad humörs mässigt då jag ogillar att städa så många
timmar varje dag till att tänka på min sambo som inte känner sig okej. Jag gör mitt bästa iaf för att
hon ska få må bra och att jag finns för henne när det behövs. Alla behöver en axel att gråta på
och jag finns där för henne i alla lägen.

Jag ska nu om 1 timma och 10 minuter åka iväg till stationen med Caroline.
Och jag känner inte alls för att jobba idag men får tänka att jobbigaste dagen var igår och
den är ju avklarad. Så idag är det en dag som är klassad som “seg/långsam” eftersom mitt schema
på vad som ska göras varje vardag i veckan är som minst jobbig idag. När jag blir klar med
schemat så får jag ge mig på andra sysslor som att “fronta” varor och plocka varor från
vagnar och ställa upp på hyllan m.m. Inte så jätte kul men det är det man gör i butik.
Har fått testat på lite nytt denna veckan men har inte alls känts roligt eftersom det
är ett viss ansvar där jag är osäker i, och då tänker nog vissa nu såhär.

”Ah men det är ju bra om du får mer ansvar, för ju mer ansvar man har,
ju mer klingar det i plånboken”. Men när det gäller bakning så känner jag en del
om det momentet, först värmen som gör att jag känner mig varm och mina utslag kommer fram
och det blir jobbigt. En nervös känsla att inte göra något konstigt för att kunderna ska
tycka det ska se dugligt, sedan är bakning ingen grej för mig (all matlagning har jag
varken intresse för eller vill bli bättre). Men visst klarar jag av att laga mat även om jag är feg,
för jag vill inte misslyckas. I min värld är ett misslyckande så mycket mer.

Men nu orkar jag inte blogga mer, ska åka om drygt en timma!

1 kommentar:

  1. Gillar inte heller att baka men har börjat göra det hemma hos M sen han flyttade in. Första var totalt misslyckat och andra nog de bästa jag gjorts hitills :P så övning ger färdighet! Kämpa på :)

    SvaraRadera