MapleStory Finger Point

torsdag 28 oktober 2010

Blandade ämnen utan bilder eller video.

Vaknade utav att jag fick ett samtal.
Jag hade ringt min SIUS konsulent angående om att jag skulle vilja ha tillbaks henne.
Så det är ordnat och jag ska träffa henne på måndag om drygt 2 veckor (8 November).
Det betyder att jag har två olika möten med 4 dagars mellanrum. Innan dess ska jag ha skrivit ut
papper från banken. Helst kollat runt på stan om något är passande. Även söka lite själv sa hon.
Så vi får se hur det blir. Det jag tänker är att det finns så mycket mer jobb än bara sitta framför
en kassa eller jobba i butik. Vi säger min bror har ingen kassa tjänst och han har ett arbete.
Jag vet ju inte vad jag vill jobba med riktigt, men jag har ju testat på en hel del genom åren nu.
Men man känner sig begränsad när man bara går in på stan, för här är ju bara affärer.

Idéer på arbeten som jag skulle passa att arbeta med, kommentera gärna det!
Hade varit bra för min skull om jag fick några alternativ. Och kom inte med svaret.
”Med människor för du är en trevlig prick” typ så för det vet jag redan :P

Jag nämnde tror jag för någon vecka sedan att jag låg på en väldigt låg viktsiffra och att jag
var lite bekymrad över det. Men jag har gått upp lite nu såg jag igår, så det kändes bättre.
Jag har ju börjat äta lite bättre iaf och jag är på rätt riktning igen hoppas jag.
Ska se om jag kan börja med träningen någon gång, inte helt hundra procent friskt ännu.
Så det kanske är dumt att starta nu, kanske borde vänta lite till *suck*

För er som undrar hur det har gått med min morfar så är han hemma igen och har inte
fått gjort sin mag operation ännu. Så det kanske tar ett tag innan det blir av, och då hoppas
jag inte något händer med just den saken som de har hittat efter röntgen bilderna.

Jag håller förresten på med en hemsida som jag hade tidigare.
Dock har jag komprimerat den väldigt mycket och är fortfarande i uppbyggnads fasen av designen.
Det tar så lång tid då saker och ting krånglar med koderna, vissa fel förstår jag mig inte ens på.
Men FixarJocke fixar som sagt. Jag tror hemsidan kommer bli rätt rolig för andra att gå in och
ta sig ett litet kik på vad som blir uppdaterat. Vet inte om jag även nämnde vad som kommer
att finnas. Men ni som kommer ihåg min hemsida från tidigare, fick ju se en flik som hette
”Vänner” där kunde man klicka sig in på mina vänner / bekanta osv och se hur jag fick
kontakt med dem och vilka som har varit de bästa ögonblicken med mig och den personen.
Väldigt roligt för de som läser om dem själva för det blir en påminnelse om hur trevligt
man haft det, eller hur mycket man betyder för personen.

Nu ska jag sluta skriva en massa, för det blir ju så långt annars.

1 kommentar:

  1. Haha kanske ska byta bostad en vecka så får vi se om vi lyckas bättre med jobbsökning på respektive kompis hemort :P haha

    Och har ju lite webdesignkunskaper så kanske är någonting jag kan hjälpa dig med i samband med hemsidan? men misstänker att det kanske är mer avancerat nivå än vad jag är van vid. Men man vet ju aldrig :P

    SvaraRadera