MapleStory Finger Point

måndag 31 januari 2011

Svar på senaste kommentaren + min dag <3

I förra inlägget skrev jag om hur jag upplevde min praktikplats av det jag har sett/insett.
Jag fick även en lång kommentar som saker som jag skulle vilja kommentera tillbaks.
Killen jag nämnde som inte pratar har ett handikapp, och han skriver på lappar för att
han inte klarar av biten med att möta den sociala biten till människor. Han har fått en
kod från arbetsförmedlingen pga sitt handikapp lik så som jag fått pga min uppväxt och
min dyslexi som är rätt så mild. Men det är en annan femma.
Inget som går att göra något åt på den fronten iaf, bara han själv som kan ta steget att
ändra sin vardag när han nu känner sig starkare i sig själv.

Punkt två på den senaste kommentaren:
Man får inte ta med sig arbetskläderna från lokalen och det med toaletten är ett bra
alternativ, men känns lite bökigt att ta sig till närmaste personal toa för att göra det.

Ombyggnad ute i butiken är på gång, men det är ett långt projekt som bearbetas lite
vecka efter vecka. Då nya hyllor är inskaffade i affären, dock är det mega trångt bakom
gränsen till personal utrymmet. Så idéer behövs inte, mer yta behövs och ägaren försöker
köpa upp så mycket hon kan bit för bit. Men det är inte lätt att ta över delar av ett radhus.

Att se det positiva i något som är negativt kan vara svårt.
Men att ha låga krav på vad en lämplig och duglig arbetsmiljö är en annan femma.
Jag tänker ge detta en chans men jag ser som sagt inte alls positivt på hur detta
slutar, saken är den att jag ger ju den energin platsen är värd. Ger inte upp för något
som är värt att kämpa för.

Hade ni fått uppleva hur min visit var där, hade ni haft samma tanke ni också.
Svårt med endast text att försöka förklara hur illa detta fallet är. Jag sa tidigare till min
bror att detta stället har så låg standard så till och med min praktikplats i nian var bättre.
Och det företaget hette Team Nova och jag sortera blöta sockar i en kontorsmiljö, vilket
inte alls var det allra roligaste. När jag slutade där fick jag feltryckta Nike strumpor.
Så du som kommenterat borde förstå lite mer utav min reaktion till denna ICA.


För övrigt var jag med flickvännen idag och jag stannade hemma från min praktik.
Ni kanske tycker det är fel, men jag går inte till en arbetsplats utan att vara försäkrad.
Skulle jag förstöra något av misstag eller skada mig så får jag ingen hjälp alls. Därför
börjar jag enligt pappret som är imorgon. Då chefen hade skrivit att jag var ledig på
denna veckan schema. Så jag börjar på Onsdag då det är min första dag.

Jag och Caroline började titta på “Let me in” som är en amerikansk version av
”Låt den rätta komma in”. Kan ju säga att denna versionen var något bättre då det fanns
bättre blodscener och dataanimerad scen då flickan hoppar på en kille i en tunnel.
Ah ska inte förklara mer utav filmen men Caroline somna och jag startade igång
en runda av spelet HoN. Tänkte för hon hade ju spelat någon timma Oblivion
tidigare, så nu var det min tur.

Den rundan gick bra och tiden gick.
Vi åt god spagetti och köttfärssås (som är Carolines favorit maträtt).
Sedan var jag sugen på MAX så victor kände att han också var sugen.
Så vi gick alla tre och njöt av goda hamburgare. Dock blev det fel då min
bror skulle köpa sin meny, och kvittot kom inte fram på expresskassan.
Och gjorde om sin beställning, men då hade han betalt för två menyer
omedvetande tråkigt nog. Så när vi skulle lämna av Carro vid tåget så
kollade han sitt konto, och visst var det så. Två menyer hade dragits.
Men inget kvitto kvar av det ena köpet eller bankutdraget så det blir
svårt att få försökt få sin meny en annan dag.

Jaja nog om bloggande idag. Hoppas ingen orkade läsa allt utan bilder.
Men jag kan vara snäll och ge er en ny video jag hittade imorse iaf.

1 kommentar:

  1. För det första vill jag be om ursäkt för en del av det jag skrev i kommentaren, jag skrev den halv i vredesmod och irritation då humöret inte var på topp. Ingen vettig förklaring kanske men så var det.

    Tänkte då jag läste om han som inte snackade med andra människor att det bara handlade om rädsla och blyghet, men märker nu att så inte är fallet.

    punkt 2, okej. Men toaletten är alternativ i alla fall, om man inte kan skärma av en liten del av omklädningsrummet för eget bruk.

    3,varför köpa upp mer utrymme? varför inte försöka hitta en större lokal där ingen utbyggnad behövs?

    4, jag vet det. men måste ändå försöka, hjälper inte att gå ner sig i negativa tankar. Vad tjänar det till? man får göra det bästa av situationen. Och jag vet att du inte ger upp i första taget.

    SvaraRadera