MapleStory Finger Point

tisdag 26 april 2011

Frågan om jobb avklarad och mer är på ingång!


Började dagen med halvt öppna ögon då jag gick till toa för att fräscha upp mig så gott jag kunde.
Jag kände mig helt död och jag visste att dagen för min del skulle se ut så att jag skulle dela ut
CV och personligt brev till de butiker som jag skulle kunna tänka mig att jobba på.

Det blev först ICA Maxi där jag tog mig in till lagret via en handikappad kille som arbetade ute i
butiken. Fick pratat med någon Cecilia tror jag hon hette, och hon såg lite skärrad ut eller upptagen,
kanske var någon mix. För jag är då inte någon skrämmande man att skåda, eller?

Sedan tog vi oss till Jysk och Ö&B och det bästa under dagen var bemötandet med personalansvarig
på Ö&B. Han skulle se över mitt CV & personligt brev så fort som möjligt och ringa mig, för det lät
väldigt intressant då försäkringskassan betalar ut större delen av lönen jag får dvs istället för företaget.
Så jag tror att jag kommer få något där om jag får hoppas på något, dock kanske jag inte ska ha
några förväntningar överhuvudtaget även om det lät jätte bra.

Har nu iaf fått bestämt angående jobbfrågan att jag ska få gå bredvidgång redan nu inatt på gå
distriktet med någon tjej nu inatt (04:00). Sedan skulle jag höra med Carolines chef om det var
okej eller om det inte var något för mig överhuvudtaget. Först var det prat om att jag skulle ha
lördagar och söndagar och det skulle ge ca 4 tusen (drygt tror jag). Men nu blev det ändrat
till måndag, onsdag, fredag och då kommer det betyda mer pengar som i sin tur är mega bra.

Jag ringde upp Tina efter jag hade delat ut mina CVn idag och kollade läget med henne och
berätta hur allt hade gått idag och hon sa såhär: “Ta tidningsjobbet sålänge och tjäna lite
pengar, men säg det, att det bara är tills du fått ett annat arbete som ger mer pengar”.
Något i den stilen sa hon, och jag hoppas ju som sagt på Ö&B till tusen nu.
Och det är för 3 anledningar, 1; nära från där man bor. 2; butiksarbete ger bra med pengar
då man jobbar heltid. 3; Gillar butiken i sig, väldigt enkel och dem har det mesta.

Nu ska jag se vad jag ska laga för någon mat till mig och Caroline, och även försöka få
det jag ska göra till att bli ätbart. Man kan spela säkra kort och göra något enkelt om jag
ser något jag skulle kunna klara av att göra. Eller äventyra lite men att det kanske blir att
man får kasta det. Ah det visar sig.

Dagen har varit jätte bra och jag är lite pirrig för inatt och hur det ska gå med allt nu.
Och huvudvärken sedan imorse är kvar också, så det kanske släpper då jag får i mig
mera mat. Jaja ska sluta blogga nu, hoppas ni har haft en bra dag hittills, halva har ju
gått åt nu ungefär. Ska försöka ta mig ut i solen snart också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar