MapleStory Finger Point

tisdag 27 juli 2010

Jocke anställd? :D

Jag fick precis två intressanta samtal för en liten stund sedan.
Måste få skriva ett inlägg då det verkligen är ett hett ämne i mitt liv!
Jobb, anställning! Min SIUS Konsulent har tidigare pratat med min chef
på Clas Ohlson och då var det inte omöjligt att jag skulle få anställning.
Men förstod att dem helst ville ha mig som praktikant så länge som möjligt.
Och nu tycker min handledare att det är dags för anställning.

Så hon tror detta kommer gå vägen till 100% för hon känner chefen också.
Så på torsdag eller fredag när hon kommer ut till min praktik och ska prata
med min chef om min anställning. Så kommer det bli fixat.

“Jag tycker det är dags för dig att få anställning nu, så jag fixar detta”.
Grejen är att jag tvekar inte på hennes ord överhuvudtaget, för hon är verkligen
riktigt bra med att det ska  gå undan och att det ska gå vägen med hennes idéer.

Får jag detta jobbet och kan visa upp att jag har en inkomst som kommer in varje
månad. Så har jag tillgång till att söka upp lägenhet så man äntligen får flyttat.
En första riktig inkomst på ens första riktiga jobb. När jag fick höra dem orden
från min handledare att jag kommer få jobb här nu inom väldigt snar framtid.
Så kom glädje tårarna, det är detta jag har väntat på sedan jag tog studenten.
Att vara sysslolös har varit ett helvete. Och praktiken räddade mig och se hur
bra det slutade? Visst har jag några som jag ogillar, men så är det för alla på
sina arbeten. Men det bästa är att jag vänder kinden till och bara ignorerar deras
stil emot mig. Så gissa vem som får turen tillbaks i livet? Jo jag!

 
Här har vi en bild på vad tur man kan ha. Jag står inte för bilden,
och har länkat den från en annan sida så ni vet :)

Andra samtalet idag var från mitt ex Caroline som läste på min blogg.
Att jag kände mig utnyttjad , men det blev missförstånd för jag menade ju från
Matildas sida. Jag vet ju att Caroline hela tiden visade äkta och trogen kärlek till
mig och att hela stunden tillsammans var det jag och hon utan några hinder.
Så jag fick förklarat för henne att jag måste ha skrivit fel för det var inte så jag menade.
Hon blev även glad att jag la till henne på facebook igen, så jag förklara ju att vi är ju
ändå vänner så varför inte. Hon hoppades på att det skulle gå bättre på kärleks fronten
och att det var synd att det gick som det gick med Matilda. Hon vill bara att jag ska få
vara lyckligen igen, så det kändes lite bra att höra :)

Så nu väntar jag ivrigt efter vad som kommer bli bestämt.
Med inkomst så väcker livet upp på riktigt och jag kan inte i ord förklara hur glad jag är.
Jag kan göra så otroligt mycket mer i livet och inskaffa mig så mycket saker som jag
behöver som t.ex nya kläder (då allt är för litet typ). Skaffa mig en stor platt tv som
jag velat skaffa till datorn under de senaste året. Ah det finns mycket som jag skulle
vilja inskaffa mig, men det räcker inte då man får 2.7 från att ha praktik och sedan
betalar hemma 1.3 i månaden och sedan 400kr till månadskort och ladda på mobilen.

boka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar