MapleStory Finger Point

söndag 25 juli 2010

Kärleks minnen + lite till.

Darin – Love Killer

Jag började lyssna på en låt med Darin precis tack vare Sandra Ceder.
Eller ah hon hette så tidigare, har aldrig lagt hennes “nya” efternamn på minnet ännu.
Men denna låten fick mig att tänka på mitt första förhållande, så jag tittade tillbaks på
kort från den tiden då jag var tillsammans med henne. Tänk va kul jag och hon hade
även om hon såg oss som vänner och jag trodde jag betydde mer.
Men nog om henne, fick bara ett leende på ett utav gångerna jag
överraska henne med en nyttig tårta med frukt på osv.

Den uppskattades inte alls mycket, och det blev krig istället.
Så jag såg det positiva i det negativa hela förhållandet.
Här har vi ett par kort ifrån den kvällen iaf.

 12

Även kollat på lite kort från den tiden jag hade med Caroline.
Men jag reagera inte alls, mer än att jag såg vilken förändring genom åren
Caroline har gått igenom utseende mässigt. Och det får mig att tänka på
hur hon var i början då vi träffades och hur det slutade. Hon har verkligen växt
som person så otroligt mycket, jag gav henne en hel del i hennes utveckling.

Får ta och ladda upp något gammalt kort från det tidigare förhållandet också.
Så det blir lika eftersom jag tar upp hamstern, oj förlåt jag menar Angelica :P
Erhm, ska vi se vad jag kan hitta :P

4 3

Första kortet var nog ifrån första gången jag sov över hos Caroline tror jag.
Och andra kortet är ifrån Ugglarp där vi bodde i en stuga med hennes familj.
Trevligt tid man haft, och det förhållandet gjorde mig starkare som person.
Jag hade självmordstankar i början och rätt dåligt självförtroende men visade annat.
Och nu när det är slut står man utan tårar och känner sig starkare än någonsin.
Så även slut på historier kan vara lyckliga.

Första förhållandet var jag: Toffeln för jag inte visste hur man skulle bete sig.
Andra förhållandet var jag: Ängeln? Gjorde inget misstag mer än att när jag var
besviken på henne, så ville jag inte prata med henne och bara stängde av alla
tillväga gångsätt att få kontakt med mig. Annars så gjorde jag inget snesteg
enligt hennes ord då det tog slut. Känns riktigt bra att veta att jag har skött
mig dem senaste 2½ åren.

Hoppas på att kunna inleda ett tredje försök till att få utvecklas och få
den där närheten igen. Men det är lite svårt att hitta någon på närmare
håll. Jag har frågat några vänner om dem vet någon som kanske dem
skulle vilja fixa ihop mig med. Men mina tjejkompisar har bara killkompisar.
Så det gick inte vägen, men det var ett tag sedan jag frågade som sagt.

Angående kärlek man varit med om, så hoppas man att få uppleva dedär
lyckliga ruset man får varje gång man möter den man tycker om till tusen.
Och i mini format så får jag den känslan då jag ser Matilda jag träffat
några gånger den senaste veckan som ni säkert har följt.

Men jag har en känsla utav att det inte blir något mellan mig och henne.
En anledning är för jag sabba till det ganska så ordentligt sist och sedan
ett annat problem som jag inte nämner här på bloggen. Det är för personligt.
Som jag sagt innan så är hon en toppen tjej, och hade hoppats på att
hon hade bodde något närmare. Men man kan inte få allt :P

Jag tror jag utger en bild utav mig själv som är att jag vill inleda ett förhållande
ganska snabbt. Men det är inte riktigt sant även om den känslan att vara tillsammans
med någon är riktigt härligt. Grejen är att man ska aldrig hysta sig in i något utan
att verkligen känna efter eller lära känna personen rätt bra innan man gör något
för hastigt beslut och så slutar det bara i trasor. Så hade den bilden så ta
gärna bort den, fast ah ni får ju tycka vad ni vill.

Jag fick förresten en fråga utav en tjejkompis sedan ungefär 2½ år tillbaks om
jag skulle ta henne, men jag börja skratta och sa “Nä men då förstörs våran
vänskap”. Jag blev full i skratt för jag vet vart hon står när det gäller förhållanden.
”Det är bättre med att ha en kille som inte bor i samma stad som än själv,
för då behöver man inte känna sig så fast och bunden”.
Det äcklade mig lite , och är nog inte ensam om att känna så.
Ska man ha ett öppet förhållande och leva livet med andra samtidigt då?
Bättre att köra seriöst med en och samma och verkligen få känna kärlek
på riktigt. Så har jag alltid tyckt och hoppas på att fler ändrar deras stil.

Finns som sagt väldigt många som leker runt och inte förstår att vissa
personer vill ha något äkta. Så hitta lekkompisar om ni vill ha sånt,
och ta inte dem som vill vara seriösa. Ni bara sårar,

Långt inlägg om kärlek och gamla minnen och även en bild utav vart
jag står i dagens läge när det gäller kärleken och lite vänskaps kretsar.
Omringad av komplimanger som ger olika träffar, men jag vill ju satsa på
en åt gången och inte på flera samtidigt. Många tycker kanske det är fel
som inte känner efter och träffar så många som möjligt och sedan bestämmer.

boka

1 kommentar:

  1. Tycker du uttrycker dig så himla bra, att du ser gamla förgångna förhållanden som både något positivt och negativt, många har svårt med det där att kolla tillbaks och minas det goda för det mesta. Härligt att man ser att det finns folk som gör det ;) Hoppas det går som du vill när det gäller Matilda, och om inte så.. hoppas det går bra ändå ^^

    SvaraRadera