MapleStory Finger Point

tisdag 21 september 2010

2 timmars sömn.

Igår prata jag och Elina ett antal timmar och även inatt.
Det blev att jag somnade runt halv tre, tre tiden och jag vaknade strax efter klockan fem.
Så det blev ca 2 timmars sömn och jag var helt död då jag skulle göra frukost.
Jag kände hur allt bara gick i slowmotion och jag kände “idag kommer jag försent”.
Men jag fick hoppa över några steg som är min rutin på vad som ska göras på morgonen.
Jag kom iaf i tid och jag hade överskotts energi på Clas Ohlson idag och fick börjat min
dag med att hämta lastpallarna på lastbilsparkeringen bakom Frölunda Torg.
Roligt att åka “sparkcykel” i korridoren till hissen som går upp till vårat lager.

 IMAG0263 IMAG0264 IMAG0261

En utav dem dagliga sysslorna, händer att jag får göra detta. Ganska soft att få lasta hissen full och sedan
vänta på att dem där uppe i personalen tar emot den och kör ut dem i butiken så vi kan börja plocka.
Hissen rymmer totalt 4st lastpallar och oftast kommer det runt 8-10st per dag. Men det händer att
det kommer inga eller bara ett få tal. För ett par dagar sedan kom det två stycken så vi hade
inte speciellt mycket att göra mer än att göra extra fint i affären med att damma av ytor,
soppa rent lite extra, fronta (dra fram varorna på stängerna så det inte ser så stökigt ut).

Men idag iaf har jag snackat en del med kollegan J. och hon är en utav favoriterna på Clas Ohlson.
Har några som jag gillar lite mer än vad dem andra, och sedan har jag några som man ogillar.
Berättade även för J. att igår flörta en tjej med mig vid kassan och berätta vad som hände.
(står på det tidigare inlägget hur det gick till). Och då blev hon lite ledsen för ingen har gjort
så emot henne då hon jobbat i kassan :P Men du ska ju gifta dig, så där har vi en hel del avundsjuka
människor. Äkta kärlek på högnivå och dela allt tillsammans med den man älskar till tusen.
Det som alla strävar efter i livet :) Det har jag som mål iaf.

Mina timmar idag var mesta dels vid kassan och sedan hade jag ungefär 20 minuter med en och
samma kund som ville se en brevlåda och veta hur den såg ut (det var ganska tung och klumpig
att ta ur förpackningen. Sedan köpte han den ändå inte haha, fail på mig. Men det var bara för
att fötterna på den inte var så långa, plus att man var tvungen att lägga cement under den.
Så det var inte riktigt den fast anordningen han ville ha.

Nog om min praktik idag.
Jag är as trött nu och måste få sova lite tidigare än den senaste tiden.
Med tanke på min träning varje kväll innan jag lägger mig och den lilla sömnen,
så borde jag nog tänka mig för. Eftersom kroppen inte riktigt får vila upp sig som
den borde få göra. Så jag funderar på om man ska sova nån timma nu och sedan
vara uppe till klockan tio iaf och sedan köra igång med min träning igen.
Varje pass jag kör är lite olika, beroende på hur trött jag är.
Minst 50 upp och ner med mina hantlar på 4kg st.
Men jag är uppe i 70+ nu och det blir allt lättare
för varje gång faktiskt, konstigt va? :P

Jag har lite ont i huvudet idag , så jag vet inte riktigt hur mycket jag kommer sitta vid
datorn eller hur social jag kommer vara emot gänget på Skype. Även om jag tycker våra
samtal inte riktigt har varit fulländiga dem senaste dagarna. Alltid är det folk som fattas,
men man får nöja sig med dem som finns. Man blir alltid lika glad när någon av dem
kommer in och jag förstår inte hur jag kan ha varit utan Skype tidigare.
Det är ju hur kul som helst :)

Apropå något helt annat så berättade jag om en dröm jag har 1-2 gånger per år.
Men hade dagligen då jag precis hade flyttat från min pappa. Det är en och samma
dröm så jag vet i drömmen vad som kommer hända, men jag kan inte förhindra historian.
Och jag hade nog den drömmen igår för att jag berättade om den detaljerat för Elina över
telefon. Hon förstår inte hur en förälder kan ha betett sig så som våran s.k pappa har gjort.
Och då syftar jag inte på det som hände i drömmen utan vad som har hänt IRL då man varit
liten och blivit misshandlad eller om man nu ska kalla det “Blivit agad” fast det låter så milt
så jag håller mig till misshandel. Ni som känner mig vet alla saker man blivit utsatt för
och det kommer säkert komma upp något inlägg om detta senare. Men idag orkar jag
inte dra upp allt dedär, även om det inte riktigt berör mig längre.

Jaja nog med mitt skrivande, blev jävligt långt denna gången.
Och det hade jag aldrig trott haha, inte idag iaf.
Massa kram på er och nästa vecka kanske jag
har löst så jag kan åka till Elina och hälsa på
några dagar innan det är dags att åka hem
igen och praktisera. Härligt att jag kan flytta
mina lediga dagar som jag vill.

1 kommentar:

  1. Kan man göra över 50 repetitioner med en viss vikt så är det dags att öka för längesen. 15-20 x 3 set är mer rimligt och öka vikten varje gång det känns lätt att göra 20.

    SvaraRadera