MapleStory Finger Point

fredag 17 september 2010

Fick dissen från ICA tjejen haha ^^

Jag har extrem jobbig huvudvärk och ni som känner mig är lite emot tabletter.
För nuförtiden tar man tabletter för lilla minsta och tänker inte på att det finns
fler sätt att få rätsida på ens problem. Och i mitt fall kanske det handlar omIMAG0036
vätskebrist bara. Så jag ska fylla mitt stora glas med vatten (rymmer nästan 1 liter).

Men min dag har varit rätt okej och upp packningen av varor blev det väldigt lite idag.
För vi hade en liten föreläsning från en kille från ett säkerhetsbolag som berättade hur
vi skulle reagera i jobbiga situationer så som rån eller om någon har snott något.
Vad vi får göra och inte, väldigt lärorikt och intressant vad ett butiksbiträde får göra.
Så nu vet man hur allt ska gå till om man själv ska bli kriminell, haha skoja bara.

Jag skulle egentligen till försäkringskassan och lämna in aktivitetsstöd pappret,
men jag glömde helt av det och somna på spårvagnen. Så jag får fixa det på
måndag istället, då jag måste till SDN också och lämna in ett papper innan
klockan tre då dem stänger. Så jag funderar på att byta min lediga dag nu
nästa vecka på onsdag till måndag istället så jag får gjort mina ärenden.
Det ska nog inte vara några problem att ordna.

Apropå Clas Ohlson och min tid där så frågade jag min chef om hon hade pratat
med min SIUS konsulent något eftersom sökt henne. Men hon hade inte haft någon
kontakt med henne då hon inte haft tid (för hon har varit på utbildning, så det är förståligt).
Min chef frågade om jag visste vad det handla om, så jag förklara att det nog bara handla
om att jag står mellan två val. Och dem två valen var antingen någon tjänst på min nuvarande
praktikplats och att jag stannar och jobbar ett tag. Eller alternativ två som är att flytta till
Elina i Eskilstuna och söka jobb där istället, om nu inte min chef får in mig på Clas Ohlson där uppe.

Nu när det är helg och alla hittar på saker och ting tänkte jag på att jag inte riktigt har råd
till att gå ut på krogen, gå ut och äta med någon kompis eller göra nått egentligen.
Så jag köpte mig lite godis och en dricka för att unna mig något litet.

Och när jag var inne på ICA hos mig fick jag se ICA tjejen jag nämnt i min blogg vid några tillfällen.
Jag fick idag ögonkontakt med henne några sekunder, men när jag sa hej satte hon precis igång och
arbeta med att lägga frukten på plats. Så jag fick inget hej tillbaks *snyft* haha nä men det var lite kul
ändå att få se henne ute i affären och inte bara i kassan där man bara får sagt “Hej” , “Tack” eller
”Nej tack, du kan slänga kvittot”. Så min dag har varit rätt bra som ni förstår. När jag berätta för
Elina att jag flyttar nog som tidigast i slutet av oktober så hörde jag hur glad hon blev.
Jag fick ett leende och kände “Det var rätt bra att det inte blev något jobb ändå”.
Även jag om har velat båda delarna, alltså flytta och ändå ha jobb. Men allt löser sig,
jag kämpar fortfarande med mitt liv och tänker inte sluta med det.Elin & Jocke

Det jag har som mål i livet är något jag vill sträva efter att bli av.
Men då behövs så många steg innan bli gjorda och det kan ses som små saker,
men för mig är det viktigt att alla pusselbitar är på sin plats först.
Innan man gör något man kanske ångrar sig.

Från att vara seg och känna sig lite osocial så logga jag ändå in på MSN.
Ganska onödigt eftersom ingen skriver till mig nuförtiden ändå.
Men blev glad när Elin frågade hur jag mådde och man fick se henne i webcam.
Var så länge sedan man träffade henne känns det som, även om det bara var
ett par månader sedan man var i Jönköping. Men jag fick tagit ett kort iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar