MapleStory Finger Point

torsdag 21 oktober 2010

Killsnack på drygt 4 timmar.

Jag har gjort något jag kanske inte skulle ha gjort. Min röst har varit helt värdelös idag.
För att jag är sjuk, så mamma hade frågat om jag var i målbrottet för någon dag sedan.

Men fan vilken kväll asså, nu har vi pratat i drygt 4 timmar om väldigt viktiga och djupa samtals ämnen.
Jag fick förklarat min uppväxt för en polare till P. som jag snackat med på Skype vid några tillfällen.
Först fick jag en bild utav honom som en dryg kille från Stockholm men det visade sig inte stämma.
Och nu under denna samtals tiden som vi har snackat har jag fått se lite mer utav en seriös och
äkta sida hos honom. Utan flumm och stök och åsikter och tankesätt osv. Ni får reda på mer
på detta långa inlägget. För det är en hel del att ta upp som vi fick pratat om.

svårigheter
Efter jag hade berättat min historia om min s.k pappa så fick jag även berättat om min fobi
och att den har hållit i sig genom åren även som vuxen. Visst är det betydligt mycket bättre.
Men jag reagerar väldigt svagt på kallt vatten, men innan kunde jag börja lipa då det var som
värst för mig. Fråga om ni inte förstår vad jag menar i frågelådan till vänster.

Jag fick även sagt till den nya kontakten som verkligen har förståelse för vad man varit med om.
Eftersom han haft liknande händelser med sin relation till sin pappa, fast att det aldrig gått så
långt som i mitt fall.

Vi kom in på en hel del ämnen som kretsa om kärlek, förhållanden och sex och utseende och vad
man gillar för typ av tjejer. Riktigt sånt där killsnack (tror inte riktigt jag haft det på detta sättet
innan men det har varit intressant och snacka på denna nivån som vi gjort nu).

utseende
Jag har alltid stått för att jag har gillat tjejer som gärna är lite större än vad normalt.
Det är ett plus i mina ögon och det är inget fel om tjejen nu skulle vara normalbyggd.
Men alla har ju önskemål på hur tjejen ska ha för någon standard eller vad kan nu man
ska säga. Jag tror ni förstår vad jag menar.

När vi kom in på det att jag gillar tjejer med lite övervikt så sa även ena killen i samtalet att han
skulle kunna vara tillsammans med någon med lite lätt övervikt också men att han skulle nog inte
ha något problem med att vara tillsammans med någon som var smal. Där efter gick vi in på sidoämnet
att det är nog en hel del killar som inte vågar gå ut med det offentligt och nog skäms för att
kanske nu ses med någon som inte är “normal” byggd. Eftersom det inte ses som fint i väldigt
mångas ögon, och det är så otroligt fel. För det är inget fel med att ha lite extra kött på kroppen.
Det kan till och med vara finare sa de killarna som jag prata med. Så det var skönt att höra att
faktiskt fler än jag tycker såhär.

relationer
Vi pratade lite kort om hur vi fick kontakt med de tjejer vi haft förhållande med och den
historian jag fick höra fick mig att skratta lite. Han hade bestämt träff med en tjej men
hon var ju lite feg för att komma själv (många utav er tjejer som läser vet att ni gör så).
Och den tjejkompisen som hängde med, gick före tjejen som hade bestämt träffen och
fick kramat om honom innan hon. Dem är tillsammans än idag och hon glömmer det aldrig
men han hade aldrig kommit ihåg det om hon inte påpekat det.

Där med kunde vi snabbt säga att en hel del tjejer vinklar saker och ting så det blir dåligt.
Istället för att tolka saker och ting på ett mer vettigt sätt, eftersom vi ofta får förklara efteråt
i mer detaljerat sätt så ingenting kan misstolkas. Men det hör till om man ska ha kontakt med
tjejer, för vi killar och ni tjejer tänker ju inte på samma sätt. Och så är det ju och det är bra
på sitt sätt, men gärna inte när det krockar och kan ställas till det med tjafs / bråk. Man får välja
sina ord väldigt noga innan man säger något för mycket. Eller tänka på om jag väljer de orden så
kan hon inte missförstå. Så det är en del att hålla koll på och inte bara prata på hur som helst.

hemligheter
Eftersom vi pratat väldigt djupt om allt möjligt så fick vi även höra lite utav en historia.
Som inte ens killens flickvän vet om, och då är det illa. För vissa saker vill man ju inte berätta
för någon för det har varit antingen för hemskt eller för att man tycker det är pinsamt.
Så även där kändes det rätt härligt att vi kunde vara så öppna emot varandra.
Han känner mig inte ens, för honom är jag en helt random person.

om utseende
Utseende blev gärna ett ämne som vi fick återkomma till när det gäller kategorin kärlek.
Och P. var ganska noga med hur tjejen ska se ut med det ytterskalet. Medan jag och den andra
killen tyckte det hade varit ett plus bara. Huvudsaken är ju att insidan är tillräckligt bra för att
man ska orka med förhållandet i längden. Och jag fick höra något som gjorde mig rätt glad men
det är inte den första som säger det. Snarare typ tredje eller fjärde.

        "Asså inte för att jag är bög eller så, men om man kollar på de foton.
  Så skulle du lätt kunna få snyggare tjejer, inte för att jag är.. ah du fattar?”

Hade jag själv vetat om det hade det varit illa, men jag själv tycker inte att det är så.
Jag är ju inte hellre den som är ute efter de finaste tjejerna eftersom de gärna slår varningsklockor
med engång. Varning, tjej med utseende som inte värdesätter förhållanden för de vet att dem kan
få någon ny fin prins utan att anstränga sig. Men om jag nu skulle klassas som en med fint utseende.
Och jag tänker som jag gör, så borde det ju finnas tjejer som tänker likadant?
Så man ser på stan osv är ju att alla de fina tjejerna har ofta badboys till pojkvänner.
Och vid ett tillfälle hörde jag hur hon satt på sätet framför mig på bussen och sa att hon
inte gillar att han slår henne när han är full och tjejen var i min ålder om inte något yngre.
Jag blev så arg så jag satte mig längre bak i bussen, men egentligen hade jag velat säga till
henne att det finns så mycket bättre killar och att hon inte ska ha någon badboy.
(Han hoppade på bussen strax efter och var något arg så jag fick se honom).

sex
Sex drömmar kom vi in på också och jag fick berättat att jag blev erbjuden att ha
trekant med en utav mina klasskamrater och en annan kille som hon kände.
Jag tackade nej men att man ändå haft den drömmen om att man kanske hade
velat testa hur det känns. Men om man nu skulle vara i ett förhållande så vet jag
att väldigt många förhållanden så tar det slut för att det blir så mycket oroligheter
och tjafs efteråt. “Varför gjorde han så på henne och inte på mig” osv.
Tusen grejer som kan faras runt och även hos oss killar såklart.
Så det är inget som man borde testa enligt mig.

Sidoämnet till det blev vad är gränsen på ålder på vem man skulle kunna ha sex med.
Och eftersom åldersskillnaden är rätt så stor mellan mig och grabbarna i samtalet.
Så blev våra svar ganska så olika. Och även med att kunna vara tillsammans med
någon som är äldre än sig själv osv.

övrigt
Caroline skrev till mig och jag skulle komma tillbaks men när jag såg att hon hade
skrivit på msn så var hon redan ut loggad. Så hoppas din natt blir bra nu när du ska
jobba, vi hörs snart igen :) Och nej det är inte mitt ex som jag skriver om nu,
utan en annan Caroline. Finns ju som sagt några fler med det namnet här i vårt land haha.

Tack Elin förresten för du fick mitt förvirrade huvud att stanna på plats.
Det är lugnt och ibland förhastar man sig gärna då man bara hört en version.
Önskar dig lycka till nu med det vi har snackat om och vi hörs snart igen.
För ni tänkte jag sova :)

Längsta inlägget för mig hittills men jag vet att många kommer gilla detta inlägget.
Speciellt tjejer som följer min blogg eftersom den kan nog pusha en hel del av er.
Utsidan är inte allt, inte för alla iaf. Kom ihåg det och var snälla emot oss så tar
vi väl hand om er ska ni se. Hoppas ni inte somna för inläggets längd haha.

2 kommentarer:

  1. Hej där! =D
    Som du säger så är det nog det längsta inlägget hitills du skrivit. Och det var intressant läsning måste jag säga :) !

    Måste vara skönt att få ha ett typiskt "killsnack" ibland :)

    Dina åsikter om dessa ämnen stärker dig som person och visar bara på att du har en fin insida. För de som inte vet det redan blir nog vetande om det nu!

    SvaraRadera
  2. jättebra skrivit, MEN det finns faktiskt skitsöta/snygga tjejer som är hur goa som helst och som verkligen värderar ett förhållande (även om de kan få en ny kille när de vill).. de kanske inte vill byta hela tiden bara för att de ser bra ut. :)

    SvaraRadera