MapleStory Finger Point

onsdag 19 januari 2011

Oj oj oj :) Glada nyheter!


Klockan 14:30 hade jag min tandläkar undersökning och lite pirrigt som vanligt är det.
Man vet ju inte hur läget är egentligen, men turen är med mig även denna gången.
Fick inte uppleva mitt första hål någonsin idag heller. Men det kommer säkert nästa
gång eller någon gång senare i mitt liv. Man fick säga hur man själv uppskattar sina
tänder och sin mun för övrigt. Och den är i ett riktigt bra skick om man tänker på att
jag aldrig haft problem med tänderna och inga hål. Så väldigt bra fick jag ju säga då.
Tänkte sedan efter om det finns någon hake på vad man väljer, för har man för bra
kvalité kanske dem kan höja avgiften per månad när min tandförsäkringstid är slut.
Men men nog om det.

Det andra stora pluset idag var att, efter jag var på SDN och skulle lämna in papper
så jag får resterande pengar utöver aktivitetsstödet. Så ringde min SIUS konsulent,
men jag han inte ringa så jag fick ringa tillbaks. Hon har nu kollat runt i olika ICA
affärer och har fått bestämt med en affär ute i Majorna här i Göteborg (ganska liten
butik för övrigt). Resesträckan är inte den roligaste men man kan ju flytta vidare till
någon annan ICA sen när man fått in rutinerna. Så nästa vecka på torsdag någon
gång så ska jag på intervju och jag ska bara ha med mig ett CV som den chefen
ska ta och titta på. Blir såklart praktik men allt som kan läggas på sitt CV är ju
mega bra. Har ju som sagt kassaerfarenheter sedan innan.

Jag har inte sovit något sedan jag vilade på kvällen med Caroline igår en liten stund.
Så ni förstår nog hur trött jag är. Snart ska jag och min bror se på Naruto och Bleach
också. Får se hur många avsnitt jag klarar av innan jag däckar. Är helt färdig haha.

Efter alla ärenden idag fick jag även gått och köpt en riktigt fin present till Ida som
fyller år snart. Kvinnan i kassan var väldigt trevlig och slog in den fint också.
Hon frågade nyfiket vem det var till, och då sa jag att hon är en utav mina
allra bästa vänner som jag känt några år nu. Så hon ska få den när hon
fyller år. Berättade medan hon fixade i ordning allt, att denna vännen Ida.
Hon har till och med betalat min resa upp till Jönköping och tillbaks till
Göteborg, endast för att jag skulle kunna vara med och fira henne vid
ett tidigare tillfälle. Hon sa att hon ska jag hålla hårt i för det där är
en riktigt god vän du har skaffat dig. Sa det att jag sparar bara på
dem som är värda att lägga ner tid på och då sa hon att det är
helt rätt. Hon hoppades min resa skulle gå bra och att jag
skulle få det kul, och det hoppas jag också.

Nä får väll sätta fart , men vilken toppen dag med så goda nyheter.
Fick ju även köpt present till Ida, och presenter brukar jag alltid ha
jätte svårt för att komma på.

5 kommentarer: