MapleStory Finger Point

onsdag 23 februari 2011

Blev ett långt inlägg.


IMAG0292

Under denna veckan som har varit har jag känt mig så himla äcklig av mig.
Endast för humöret för att ta hand om mig själv inte har varit på sin topp, då tex skägget
bara vuxit och jag har total ignorerat att göra något åt saken. Jag själv tycker det är smutsigt
att ha utväxt i ansiktet och ser mer stilrent och städat utseende utan sånt.
Smak sak, och jag tycker det ser äckligt ut.

 IMAG0293

Denna krämen är något utav det bästa jag vet för ansiktet, för er som vill köpa massa
presenter till mig. För jag fyller ju faktiskt år om ca 2 månader (lite mer).

 IMAG0294 IMAG0296

Så nu när jag har gjort mig i ordning så blev det ett litet inlägg på bloggen.
Och jag har en sak att skriva om nu såhär på morgonen som jag har tänkt på ett par dagar nu.

För två dagar sedan satte tankarna om lägenhet igång och därmed satte det igång tankar på
arbete och inkomst. Jag måste göra något åt min situation för annars kommer jag ingen vart.
Men det är lättare sagt än gjort, för jag har försökt kämpa för att få ett arbete så man kan
flytta hemifrån länge nu men det är lika svårt för alla andra som för mig.

Saken är den att jag är klassad som “Nystartsjobbare” och det blir betydligt mycket billigare
att anställa mig än någon annan. Då det ger båda parter fördelar, jag får arbete och dem billig
arbetskraft. Och apropå lägenheter så blev jag medlem på Alingsåshem för att samla poäng
så man senare kan få sökt lägenhet i den kommunen, annars får det bli Göteborg eller
någonstans på den sträckan iaf.

Jag hoppas på att det snart löser sig för mig, för detta börjar bli lite jobbigt igen.
Fick en känsla nu utav att det löser sig ju fan aldrig, men allt tar tid även om man är otålig.
Hade velat vara tjej eftersom det är lättare att få jobb om man är det könet. Dem går före i
köer till jobb för att dem har sött utseende. Och nu kanske det låter som jag drar alla över
en kant. Men jag känner många som har fått den fördelen med att vara tjej och börjar på
nya jobb hela tiden, och får nya möjligheter till tillfällen att ha inkomst.

Och så är det bara och i dessa fallen jag tänker på så handlar det inte om kontakter,
som egentligen det enda sättet är att få arbete idag är. Jag får trösta mig med att jag
inte är ensam med att stå utan jobb och att jag faktiskt har en praktikplats åtminstone.

DSC04333

Åh va jag saknar sommaren när jag ser detta kortet. Minns hur hela ryggen var svettig då jag
var och hälsa på en utav mina favorit kompisar (Anna i Strömstad, som är bosatt i Norrköping nu).
Den dagen var jag inte där själv, utan med tjejen Caroline man var tillsammans med då.
Och hon är den enda på senare tid som velat träffats, så det är lite kul.

Så jag och flickvännen ska ta och träffa henne någon gång framöver.
Vi har inte pratat om när men det får bli när det blir. Har velat träffa henne och hennes familj
ett bra tag nu, eftersom man hade en extra familj som försvann då förhållandet tog slut.
Men det är en del utav förhållanden att man mister band mellan människor man tycker
om på ett eller annat sätt. Hon sa sist när jag fick delat några ord med henne att hon
hade velat hälsa på och träffat min mamma och min bror också eftersom hon känner
likadant. Och jag förstår inte riktigt varför man inte kan träffas då jag ser det som att
vi fortfarande är bra vänner. Vi känner varandra väl även om vi kanske ändrats sedan
den tiden, men vi har alltid kommit överens så varför inte fortsätta ha kontakt?

Varför jag vill att min flickvän ska träffa mitt ex är för flera anledningar som jag tycker är bra.
För det första är det ju smart om hon träffar mitt ex och ser hur hon är osv, så det inte väcker
misstanke om att jag kanske faller tillbaks. Men det kommer ju inte hända eftersom jag aldrig
varit såhär lycklig innan och jag själv ser mig själv med familj och boende med henne.
Så mina mål med henne är ju så enorma, det enda som fattas är bara att tiden ska
spolas fram några år typ.

Sedan om man får upp kontakten igen så blir det lättare om hon förstår att det bara är en
kompis man träffar och att hon kan vara med på träffar osv. Eftersom mitt ex är som en god
vän i mina ögon. Det betyder att det finns flera saker att hitta på. Samma med mina kompisar
i Jönköping eller Anna i Norrköping, bara hon får träffat dem kan man ge sig iväg på små äventyr.

Nä nu måste jag sluta blogga. Trodde inte det skulle bli så långt men det blev det.
Sidoämnen som kommer upp och sen bär det iväg. Hur som helst ska jag iväg till
praktiken nu strax och jag ser inte framemot det. Magen krånglar lite och jag är ju
inte 100% frisk tråkigt nog. Men kan inte vara hemma med lite rethosta och minimal
förkyldning känner jag. Så ni får ha d så bra så ska jag iväg och arbeta tills klockan sex.

1 kommentar:

  1. 2 maj om jag inte minns fel :P?

    Men för tusan varför skulle en tjej ha lättare att få jobb? Det är ju inte utseendet de är ute efter... det är kompetensen, egenskaperna, meriterna och utbildningen de hänger på. Och många gånger om man har körkort med.

    de killar som har yrkesinriktade utbildningar kan ju bara välja och vraka mellan jobb som jag tycker ständigt kommer upp :P el, tekniker, osv.

    SvaraRadera