MapleStory Finger Point

torsdag 17 februari 2011

Jävla helvetes dag från start tills nu. GODNATT!


Jag vaknade flera gånger under natten pga att jag var för torr i munnen, och försökte
man fukta ner munnen igen med tungan så kände man att den också var snustorr.
Riktigt äcklig känsla och det var inte speciellt behagligt, snarare tvärtom, det gjorde lite ont.

Efter jag hade hämtat vatten för att ha vid sängbordet så blev jag pigg efter detta
rännandet och började spela istället. Innan jag satte igång med att göra mig i ordning
för att sticka iväg på dagens ärenden, så välte jag ut ett glasvatten på 5dl kanske över
eluttag, externa hårddisken, datamusen + musmatta. Allt klara sig och jag stängde av
strömmen som tur var, sen fram med en hårtork och papper och torka av alla ytor som
blev ner dränkta. jag passade på att öppna datorn och rensa datorn på smuts och jag
trodde det skulle vara mera eftersom jag inte gjort det på 3-4 månader.

Sedan var det dags att duscha med snabba ryck, ta på sig kläder och ut i kylan.
Jag hade mindre än  20 minuter på mig att hinna dit trodde jag, så sprang ner till bussen
fick vänta typ 5 minuter men såg på min mobil att jag hade ju gått om tid, typ 26 minuter.

Men när jag var framme på hållplatsen hade jag ungefär en kvart på mig drygt att gå upp till
arbetsförnedringen och få skrivit på pappret. men mitt stressande var helt i onödan eftersom
jag behöver inte ens deras påskrift nu när jag är med i arbets- och utvecklingsgarantin. Så jag
fick bara hjälp med vilket datum som skulle stå på lappen sedan var det hemgång.

På denna sträckan hade jag förlorat mina handskar jag valt ut att ha, så nu blir det att
leta fram ett par nya ännu engång. eftersom dem första blev snodda på tåget när jag
åkte från Caroline till Göteborg nu sist.

Ska sova nu så får se hur pigg jag är på att gå ner till sociala (SDN = Stadsdelsnämnden)
för att få ekonomiskt bistånd eftersom ett aktivitetsstöd inte räcker hela vägen. 2900~ från
aktivitetsstödet och ungefär 600 från Soc. Så himla onödigt att inte få alla pengar från ett
och samma ställe från början, så allt blir lättare alla parter. Dem tar ändå från samma
kassa “skattepengar”. Ah iaf åt helvete med denna dagen, tur att Caroline gör mina
dagar så betydligt mycket bättre för utan henne hade jag säkerligen brutit ihop efter
en dag som denna.

Måste upp senast halv fyra för dem stänger 16:00 där nere. Så det blir inte många
timmar sömn nu heller, hoppas jag får sova utan besvär denna gången.
Kram på er alla, för er som struntar om ni blir sjuka eller inte.

1 kommentar:

  1. :/ låter inge vidare du :/
    Men hoppas du får lite mer sömn i alla fall och att du blir frisk snart!!!! skickar lite stärkande kramar till dig :) kram

    SvaraRadera