MapleStory Finger Point

torsdag 24 mars 2011

Negativt inlägg så det skriker om det. Irritation till max.


Klockan har blivit strax över två på natten och jag och flickvännen såg filmen 127 timmar.
Den var helt okej fram till slutet av filmen då jag tyckte att jag spenderade filmens längd
till spillo. Men nu har man fått se den iaf som var så himla bra. Ändå rätt okej för att
huvudkaraktären är på ett och samma ställe hela filmen i stort sätt.

Hur som helst så sov vi gott efter den filmen och nu är flickvännen iväg och arbetar.
Hon åkte för för lite mer än en timma sedan och jag har syssel satt mig med lite
facebook tittande och lite andra hemsidor. Inget jätte roligt sådär men flickvännen
är nog snart tillbaks. Hon brukar ju köra i raketfart om hon vet att jag väntar här
hemma hos henne. Men jag säger åt henne att ta det lugnt och det gör hon
förhoppningsvis. Annars blir det olyckligt för oss båda i slutändan om man
tänker på alla negativa saker som händer om hon skulle förlora körkortet.

Och apropå negativa saker så ska jag ta en radda med grejer som är lite negativt nu
när jag ändå är igång. I mitt tidigare inlägg skrev jag väldigt irriterat om en viss David
på arbetsförmedlingen som inte fått den informationen han borde ha fått. Och därför
har han krånglat till mig och jag får mina pengar senare som vanligt ifrån försäkrings-
kassan och det är något jag verkligen hatar (starkt ordval).

Jag tycker att om det är så viktigt att vara duktig och vara vuxen och komma i tid till
saker och ting och hålla tider sådär. Så borde väll dem sköta så man får in pengarna
i tid? Ah det finns ju som sagt massa anledningar till att så många verkligen ogillar
arbetsförnedringen och försäkringskassan. Men jag borde inte klaga eftersom jag
ändå klarar mig med tanke på vilket land vi bor i, vi får ju hjälp med allt om man
inte har jobb. Hade ju varit en helt annan sak om man inte fick någon hjälp.
Då hade jag fått bo ute på gatan eller säkerligen fått bo hos någon kompis
till jag ordnat upp det igen, eller nått.

Vilket fall som helst ska jag ner till kontoret på arbetsförnedringen på måndag och
fått skickat iväg samma lapp igen. Och denna gången får dem inte skicka hem lappen
igen som dem gjorde nu denna gången.

Fast frågan är om det behövs, för jag såg precis att jag hade fått tre missade samtal
två utav dem var ifrån mitt ex och ett ifrån Björn som också är en SIUS konsulent som jag
nämnt tidigare. Han hade pratat in ett meddelande om att det är saker som borde redas ut
och att jag ska kontakta honom så fort jag kan och sedan sa han att jag skulle kontakta
honom men att jag inte gjort det. Dock bestämde vi att jag skulle höra av mig om jag
hade hört något nytt ifrån EKO-Store och än sålänge har dem inte gett mig någon
ny information, och därför väntar jag fortfarande på svar ifrån dem.

Så jag har fortfarande inte gjort något fel i mina ögon och jag har lekt deras lekar med
att åka in med papper, gått till en praktikplats tidigare som jag hatade men stod ut så
länge det bara gick tills det blev bestämt “Kör veckan ut, sen skiter du i det stället”
som var orden från min SIUS.

Nog om det stället man borde få undvika, får värmeutslag av all denna ilskan.
Sedan var det två lite negativa kommentarer/frågor i mina frågelåda och jag har
besvarat dem så gott jag har kunnat. Kan tillägga att det finns dem som skaffat
barn tidigt i ett förhållande och aldrig ångrat sig efter barnet/barnen är födda.
Och ni som inte riktigt förstår tankesättet med att man fortfarande vilja vara
en ung pappa kan ju hålla sina åsikter åt sig själv. Mitt liv, mitt val,
mina steg i livet, mina ord.

Bryr man sig om en person så hoppas man att allt ska gå bra med personens mål.
Och struntar i att köra över personen med hårda ord, men personen som kommentera
kanske inte bryr sig, utan bara vill kritisera och försöka dumförklara mig eller nått.
Hur som helst bryr jag mig inte, men värt att slänga iväg ett par korta ord tillbaks.

Trodde inte inlägget skulle bli så långt men det blir lätt att man tar allt på engång
då det är många bollar i luften som är på kategorin: “Negativa stunder i vardagen”.

Nu ska jag fortsätta lyssna på musik och försöka glömma tråkigheter och irritationen
med krångel med arbetsförmedlingen osv.

Usch va jag klagar.

1 kommentar:

  1. 1.) tar hon det inte lugnt när hon kör så är konsekvenserna många, kan hända mer än att förlora körkortet tex. olycka ellet något.

    2.) Håller med ang försäkringskassa o arbetsförmedling. Sköter man sig bra/exemplariskt efter deras j*vla regler osv. och är i tid och har god närvaro på jobbdagböcker och möten osv. så kan de för fan i sin tur se till att ingenting krånglar med en med pengar osv? Menar man går ju inte dit frivilligt egentligen, man går dit för att man måste. Var ska man annars få ersättning ifrån? blir så sur på dem...

    3) Angående barn och kommentaren/frågan du fått i frågelådan ang. det så är det olika från person till person. Vissa är mogna i din ålder, andra inte. Finns de som är yngre också som har barn, de har inget ångrat som du säger men ändå en smart idé att ha en stadig grund att stå på så barnet får det bra. Känns det rätt och är det ett av de främste målen i livet ju nu så: Go for it.

    SvaraRadera