MapleStory Finger Point

måndag 11 april 2011

Lägenheten + video!


Dagen börja med bråk! Flickvännen var skit arg och förbannad, och sprang runt i lägenheten
i Vara då vill säga. Jag tyckte mest det var kul och skratta lite åt henne när hon sprang efter
kattjävlarna så som hon kallade dem. Jag hade somnat redan vid 18 tiden dagen innan och
sov fram till klockan 11 idag. Sedan packade vi in resterande saker i bilen och även i hennes
mammas bil. Sedan åkte vi iväg till Alingsås!

Lägenheten var finare än vad jag väntat mig och jag sa till Caroline att ta lite kort med mobilen.
Så det ska ni få se, nu är den såklart inte i ordning och det jag har gjort idag är att sätta ihop en
tv-bänk från IKEA. Riktigt fin och lätt att sätta ihop, men tog dock lite tid med allt skruvande osv.

På tisdag åker jag hem till Göteborg och ska fixa med lite saker angående alla frågetecken som
har med arbetsförnedringen och försäkringskassan. Sedan på onsdag ska vi få hit mitt skrivbord
och sängen och resten av mina grejer. Har ju hittills bara fått med mig ungefär 50% av alla mina
kläder. Men jag kan säga såhär, jag kommer trivas bra här.

Nu på kvällen tog vi oss en sväng till ICA Maxi som ligger bara några stenkast bort för att
huvudsakligen köpa tassar till tv-bänken och stolarna/bordet i köket. Men vi ska fixa mer
imorgon eftersom klockan blev för mycket. Frostat av kylen har vi gjort, för det hade ingen
gjort på 3 år fick vi reda på.

Och nu på natten såhär så har vi kollat på filmen Himlen är oskyldigt blå, men bara 2/3
delar ungefär. Får se hur det blir nu när det börjar bli lite spännande.

Men ni ska få se lite kort från idag även om ingenting i lägenheten är där det ska ännu.

IMAG0388

Kort från baksätet.

IMAG0391

Denna delen ska min 160 säng vara, alltså en dubbel.
Där dörren är, är det en garderob som jag visade på skissen tidigare.

IMAG0394

Soffan stod kvar från början och eftersom det var lite bökigt med att få ur den
ur lägenheten. Så hade det varit bra om vi kunde ta den, annars hade dem fått
tagit hand om den själva. Men vi behåller den såklart, eftersom vi inte har någon
själv, gratis är ju gott det också. Den är mot det röda hållet i färgen och inte brun.

IMAG0395

Dörren till höger är ytterdörren och garderob till vänster.
Efter det har vi köket till vänster med engång.

IMAG0396

Dörren till vänster är toaletten och i hörnet till höger där ska mitt skrivbord vara.
Skrivbord och säng kommer få plats, så det är ingen fara. Skönt att inte tänka
på att det kanske inte får plats, för det gör det nu iaf. Denna delen ska även vara
en matsal (bra ordval för en två:a på 45kvm).

IMAG0397

Här har Caroline diskat allt innan det ska in i skåpen. Spisen har vi invigit också,
som man kan se på nästa bild. Tycker det var bra med arbetsyta även om det som
sagt är snetak på lägenheten. Men det är inte ens värt att nämna som ett litet minus.
Eftersom läget lägenheten är vid är helt magiskt. Sista bilden ska jag visa er varför.

IMAG0398 IMAG0405

Toaletten såklart till vänster. Snetak som sagt och det innebär att bästa sätt att bli
ren på är i sittandes ställning. Eftersom det blir lite trångt att stå upp tror jag.
Ska ta reda på detta imorgon om det funkar eller inte. Men draperiet förklarar
en helt del tycker jag. Jaja det återstår och se.

Mackorna var för övrigt helt underbara. Tack för dem älsklings baby.
Min idé på mackor för er som undra Ler med tungan ute

IMAG0403

Denna har jag skruvat ihop. Riktigt fin eller hur?
Där ska man inskaffa sig en 42” Full-HD när pengarna finns.

IMAG0401

Utanför porten är det inte långt till vattnet och inte Maxi som ligger till höger på bild.
Ni förstår nog nu varför det känns lite lyx Skrattar

Ska nu titta vidare på filmen och vänta på att min sambo kommer hem *hihi*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar