MapleStory Finger Point

måndag 11 april 2011

Första natten i lägenheten avklarad.


Idag är det äntligen månad och denna dagen har jag väntat på.
I början av förra veckan ringde min SIUS konsulent på Arbetsförmedlingen och sa att
vi behövde prata angående vissa saker. Jag misstänker att det har blivit något missförstånd
då hon valde orden “kör veckan ut, sedan skit i det”. Jag tog det såklart som att kör veckan ut,
sedan kan du bara skita i ICA stället. Eftersom jag sagt alla negativa delar med butiken som
ingen av personalen tycker om (alla flyr ifrån stället).

Men det visar sig hur samtalet blir.
Jag ska iaf hem imorgon (tisdag) för att packa i ordning mina i kartonger osv.
Så vi på onsdag kan låna mammas killes bil och hyra släp och hämta mina grejer.
Känns lite som att jag tjatar med inläggen nu, men det är bra att få uppdatera sig själv
med vad man ska göra. Det är ju ändå min blogg och jag skriver vad jag vill hihi.

Och eftersom det kostar en massa med bensinpengar och släp, så är ju Ullared resan
inställd. Men jag tycker att vi kan ta det längre fram då man vet mer exakt vad man behöver
och inte. Varför vi skulle till Ullared från första början, var för att jag nu snart fyller år och skulle
behöva nya kläder som passar mina avlånga kropp. Så det skulle jag få i present av Caroline.
Det hade varit en resa för två eftersom hon vill ju såklart gå med mig själv på Ullared.
Men som sagt, resan blev aldrig av nu och det tycker jag är bra. Kommer fler tåg
som man brukar säga, även om vi hade tänkt åka bil då.

Jag vaknade klockan 8 idag ungefär och kände mig utvilad och pigg, så nu har jag tagit på
mig slapp kläder och vill sätta igång med att fixa iordning här hemma. Men jag får hejda mig
lite eftersom flickvännen sover. Och det tycker jag hon ska få göra så länge som möjligt,
eftersom hon inte fått den sömn hon behöver varje natt för att orka med dagarna.
Men det har varit mycket nervositet från hennes sida med lägenhet osv.
Så det förstår man ju.

Jag är idag sugen på att gå en promenad runt sjön som är 4,5km lång.
Och jag vet en bit av gå stigen är jätte fin, då jag varit vid en utav stränderna av sjön och
grillat för många år sedan. Kan ju se om jag hittar dem vid något tillfälle, hade ju varit kul
att kolla på. Vet att jag inte har dem på datorn, men att på min bilddagbok finns alla bilder
jag någonsin tagit (typ). Mycket hittar man där iaf från dag till dag.

Nä nu ska jag inte blogga mer för då blir inlägget alldeles för långt.
Men ny dag, med nya äventyr, KOM IGEN NU BRITT-MARIE, KÖR FÖRFA-AN! Erhmm japp… !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar