MapleStory Finger Point

tisdag 12 april 2011

Massa bilder från sjön och även en video!


Idag började dagen med att jag vaknade jätte tidigt.
Jag satte mig vid Carolines dator för att kolla min facebook och fick skrivit lite
med en utav mina allra bästa vänner, Anna från Jönköping. Vi pratade om att vi
snart borde ses så hon även fick träffat tjejen min. Och jag vill ju gärna “visa up”
tjejen för mina vänner, så dem ser vilken tur jag har fått nu med kärleken.
Tur att mina vänner alltid säger “Du är värd det bästa efter all skit”.
Sådana ord värmer.

Apropå att jag är värd det bästa!
Så åkte jag och Caroline förbi något som snarare är tvärtom, alltså inte bäst.
Alltså helt värdelöst och det var att vi åkte förbi min pappa och hans fru tidigare idag.
För vi åkte förbi deras hus och dem var ute i trädgården och jobbade lite (såg inte alls
fint ut någonstans vad jag tyckte). Kände varken en klump i halsen eller en jobbigkänsla
och det var ju super. Sa till och med till Caroline att vi kunde kanske stannat så man
kunde sagt hej, men hejdade mig i tanken och tänkte efter vad som skulle hänt då.
”Varför tar du kontakt nu och inte tidigare?” osv, jag hade bara fått ett negativt
bemötande, så vi åkte aldrig dit sen, eftersom det hade blivit en omväg.

Hur som helst tänkte jag inte på det mer, och nu kan jag berätta och visa vad vi gjorde
innan vi åkte iväg till Carolines pappa för att hämta mer saker till hemmet.
Vi var ute och gick runt Gerdsken (namnet på sjön utanför oss).

Så här har ni lite kort att titta på, var för övrigt helt underbart ute!

IMAG0409

Här har vi Carolines bil som är till salu. Hon tyckte inte bilden blev så bra. Så vi skulle tagit en ny senare.
Men det blev aldrig av, eftersom vi haft fullt upp hela dagen med att bära kartonger till lägenheten osv.

IMAG0411

Caroline ville känna hur kallt vattnet var. Det var djävulskt kallt ^^

IMAG0412

Jag satte mig undertiden på bänken och bara njöt av vädret och log en massa.
Allt känns underbart!

IMAG0413

Caroline ville också ta kort, men hon blev avundsjuk på att min mobil tar bättre kort än hennes Iphone.
Så det fick bli jag som tog korten från idag hihi. HTC är det enda rätta punkt slut.
Alla går över senare, och dem som hålls kvar är bara envetna om att Apple är
status, fräckt och fin design. Men ska man gå runt med en fin mobil?
Eller en som funkar bra i alla lägen? Som inte spricker i minus grader?
Ah ni fattar poängen Ler

IMAG0414

Va skumt, eller hur? Förvånad

IMAG0416

För en massa år sedan satt jag på stranden intill denna bryggan och grillade med mitt ex och hennes
klasskamrater jag hade fått träffat ett antal gånger. Så jag visade denna platsen eftersom det är så
mysigt här. Själv var jag lite trött i benen och tänkte att här kan man ju ligga, men vi hade ju ett
ganska så pressat schema idag på allt vi skulle få hunnit med.

IMAG0417

Vi kom till ett träsk där det var fullt av grodor, ser ni dom?
Under här hör ni ett klipp på hur dem låter som en crosscykel också haha.

Hörde ni?
Skit tufft ju!

IMAG0420

En träbro till andra sidan. Snart gått halva vägen runt sjön.

IMAG0422

Rakt över har vi ICA Maxi som vi handlar på.
Något långt bort nuva? Ler med tungan ute

IMAG0424

Älskar skogen och all dess innehåll, så himla skönt att gå i skogen.

IMAG0426

- Jag ser något med bark?
- Erhm. Träd?
- Rätt!

Taget från filmen Björn Bröder om ni sett den filmen.

IMAG0428

Jag bara stannade upp och tog kort överallt. Men egentligen hade vi lite bråttom tidsmässigt ^^

IMAG0431

Caroline har syn som en fågel. “Kolla ett ägg! *pekar*
Jag bara kollade i riktningen och såg ingenting, “Va? Förvirrad
Sedan såg vi ett uppätet fågel ägg Skrattar

IMAG0432

Det hade nog blivit en fin pippi om inte någon hungrig jävel åt upp honom.

IMAG0435

Sista kortet från rundan blev detta.
Det var jätte skönt att få promenera 4,5km och jag kände hur duktig man hade varit.
Detta kommer bli en grej man gör ett antal gånger i veckan, för detta är både bra för
kroppen träningsmässigt och hälsomässigt. Så detta blir super!

 

 

Efter vi hade varit hos Carolines pappa och hämtat grejer ifrån förrådet.
Så åkte vi hem till hennes mamma för att äta lite mat och få med lite till.
Vi fick det ena och det andra ifrån hennes mammas kyl. Som halva hennes
hushållsost, ketchup m.m. Jag var inte så insatt i allt vi fick i matväg.

Men vi åt fiskgratäng och sedan åkte vi iväg hem igen.
Vi var helt slut i kroppen och hela dagen hade gått åt nu.
Nu på kvällen satte vi ihop en garderob från IKEA i samma stil
som TV-bänken. Skit snygg även den möbeln men jag tyckte vi
skulle sluta för dagen med att bygga klart den. Eftersom klockan hade
blivit halv nio då vi skulle börja spika i spik där bak på den.

Vi hade tinat lite köttbullar och jag ångrade mig med att vi skulle få i oss mat,
för efter allt slit idag var jag nästan gråtfärdig. Jag hade maxat min ork med allt idag
och jag orkade inte stå och göra mat också. Men då tog Caroline på sig den uppgiften
och maten blev jätte god. Spagetti med köttbullar och ketchup. Tack baby! <3

Sedan var det dags för att sova och det hade jag inget emot alls!
Nu sitter man och bloggar om dagen för det blev ju inte gjort tidigare ikväll.
Så nu är flickvännen iväg och jobbar och kommer hem om ett par timmar igen.
Tycker lite synd om henne som kämpat så mycket idag och ska ut och jobba
efter så liten stund vilan. Men ett jobb ska skötas och ibland blir det såhär.
Men nu har Caroline fått hit alla sina saker och det är super skönt tycker jag.

Jag ska nu hem senare idag innan Caroline åker till IKEA i Göteborg.
Så dem släpper av mig så jag kan gå hem och fixa i ordning lådor tills
på onsdag då vi ska hyra släp osv. Så det är full rulle och det känns
helt underbart med allt det här!

Bloggar säkert senare idag, fast jag gör nog det med mobilen.
Så inlägget kanske ser lite konstigt ut som jag gjorde för några inlägg sedan.
Och jag bloggar via mobilen för att jag har kopplat ur datorn. Ah tjo sålänge!

IMAG0436

Såg och tänkte på va kul det kommer bli på Lördag förresten.
Min bror ville jätte gärna komma hit och dricka lite och umgås med oss.
Så han ska bli den första som sover över här. Ses senare idag broder Victor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar