MapleStory Finger Point

lördag 7 maj 2011

Hur gick intervjun? Vad har jag frossat i? Vad händer idag tills imorgon?


I onsdags åkte jag till Göteborg för att övernatta till torsdagen då det var intervju för min del.
Jag var uppe och såg någon spännande långfilm i kanal 8 som hette The River tror jag den hette.
Hade sett den innan men ville se den ändå, den slutade klockan 01:00~ och jag var ganska död
då jag skulle upp tidigt. Så klockan fem vaknade jag utav att min bror Victor var i duschen.

Gjorde mig i ordning så gott jag kunde och lånade lite av mammas vax till håret, kunde ju
inte gå runt med bögfrissa (ofixat hår alltså). Sen tog jag en SMS biljett och begav mig iväg.
Jag hittade tillslut och jag var en utav de första som hade kommit. Efter runt 10-15minuter så
kom resten av människorna som skulle vara med på en kort information och sedan “korta”
intervjuer som tog runt 10-15 per person.

Jag tänkte “Eftersom jag var en utav dem första hit, så blir jag uppropad snart”.
Men jag fick näst intill vänta 2 timmar innan det blev min tur, roligt va? Flera somna
men inte jag, även om jag ville pga min brist på sovtimmar.

Jag fick iaf pratat med en kvinna som bodde i Alingsås (mittemot Saga Bion för er som
vet vart den ligger) och hon var förvånad att jag som är så framåt och glad och vill jobba,
inte har något jobb. Jag har undrat det också eftersom jag testat på det mesta.

Efter lite frågor om saker och ting och vilka handikapp jag har (som är min dyslexi),
Så sa hon “Jag ringer dig nästa vecka om du har blivit utvald, erhm.. jag menar arbetsförmedlingen”.
Nu är det alltså att vänta igen som gäller för min del ännu engång, jag har gjort mitt för stunden.

Ni som har läst på min facebook vet också att jag nämnde en del där jag sa att det var något
utav en bluff med det dem sa först. Dem lurade oss som kom via arbetsförmedlingens informations-
möte. Först kom de dit och sa att det var direkttjänster, alltså man kommer ut i jobbet och får lära
sig med engång och får sin lön, men i torsdags var det inte alls så det handla om.

Det var praktik en månad sedan jobb tre, sen var det inget mer.
Har man tur kanske man kan få vara kvar, men grejen är att dem vill att man ska försvinna
så fort man kan från det stället eftersom det kostar staten en massa pengar, för det är dem
som har jobben på Samhall AB. Så jag hoppas på att höra något från Ö&B snart annars får
jag gå dit och påminna honom igen om att jag är intresserad.

Jaja nu ska jag duscha snabbt sen följa med Caroline till tågstationen, sedan hem en runda till.
Sedan åka tåget till Göteborg för att träffa Jonathan och sova över tills imorgon. Hoppas ni får en
bra helg för övrigt och allt sånt där.

 

Här är förresten lite kort som tagits efter det senaste inlägget.

IMAG0532

Jag har stekt goda pannkakor. Kan numera slänga upp dem i luften också utan att de går sönder.

IMAG0538

Lite grädde blev kvar, så jag gjorde en gubbe & åt upp honom (blev lite väl mycket grädde för min del).

IMAG0542

Caroline gjorde en chokladboll till mig… Det tog 3½ timma att äta upp
(Om man räknar med att jag spydde några gånger också).

IMAG0545

Nä skoja bara, du behöver inte bli så arg för du blev lurad för i helvete!
Det blev goda små chockladbollar, eller säger man negerbollar?
http://www.youtube.com/watch?v=L_3qD5j_lUQ – Kolla länken!

IMAG0551

Av någon anledning hade jag varit så snäll, att jag fick allt detta.
Drickorna får vi allt dela på, men godis får jag helt själv för att Caroline inte äter godis.

IMAG0553

Vi hade lite grejer över, så det räckte till lite mera chokladbollar eller om man säger negerbollar.
http://www.youtube.com/watch?v=L_3qD5j_lUQ

1 kommentar:

  1. Så gjorde de då jag sökte för 2 år sen med, först grupp och sen enskild intervju.

    Somna under väntetid? väldigt bra om någon av intervjuvarna skulle komma på en!? nej! xD

    Man säger inte negerbollar :S
    chokladbollar!!! ^^ var faktiskt sugen på att göra de förra veckan men blev aldrig av :S

    SvaraRadera