MapleStory Finger Point

torsdag 26 maj 2011

Ingen mer praktik, Efterlängtade vänner, Minnen…


Igår (onsdag) så hade jag min sista praktikdag på möbelaffären som köpte in dödsbon non-stop.
Lokalen var inte den största precis och möjligheten att titta på saker minska medan veckan gick
eftersom man fick lägga saker på varandra för att det ska få plats. De bara lasta in mer och mer
saker under dagarna även om det inte fick plats någonstans.

Alla som jag prata med där hatade stället och man kan säga att dem inte riktigt valt att få arbeta
där utan som i mitt fall varit tvungna. Det finns inget schema och stället har funnits strax över en
månad nu, det finns ingen säkerhet och en av de anställda trodde det fattades pengar från kassan.
Det är 0-2 personer på dagarna så som det ser ut just nu, och vissa dagar får dem lösa hastigt.

Väldigt luddigt företag och ingen har koll överhuvudtaget.
Personerna jag har jobbat med där har varit trevliga men jag kände av en viss falskhet också.
Ena sekunden är en åsikt på ett sätt, sedan ändras den från ena dagen till den andra.
Inget allvarligt men väldigt konstigt att man kan ändra åsikt så drastiskt om saker.
En viss rasism fanns det där också, och moskén som låg i dörren bredvid trigga igång allt.
Eftersom jag har respekt för invandrare så tyckte jag det var lite löjligt att prata ner muslimer
och invandrare i sig. Men alla får ju tycka som man vill, dock behöver man inte uttrycka sig sådär.

Hur som helst slipper jag stället och det är jätte skönt.
Jag är dock väldigt nyfiken på vad mitt kommande jobb kommer bli nu nästa vecka då det börjar.
Klockan 07.00 ska jag vara på plats på kontoret där företaget Samhall AB befinner sig i Göteborg.
Så det blir att gå upp tidigt för att åka med ett passade tåg och sedan en buss som funkar bra.

Jag har känt i två veckors tid att jag vill träffa mina vänner i Jönköping också men just nu känns
det som att jag inte riktigt har tid. Eftersom det känns mycket med nytt jobb och jag hade velat
få lite lugn och ro innan jag beger mig ut på äventyr. Så det får vänta lite.

fs_468355727_58870_1281291440

Har några favoriter och Ida är en utav dem.

41909_1204492318

2008 var jag och festade hos Anna som finns på nästa bild.
Zandra och jag på kortet för övrigt.

 79118_1204492354

Jag tänker ofta på mina vänner i Jönköping.
Och något som får mig att bli glad är Annas skratt.

 fs_417208692_76830_1255636078

En natt för några år sedan så fick Anna och hennes kompis en idé om
att åka till Göteborg mitt inatten. Hon ringde mig såklart och frågade
om jag ville träffas en sväng. Hon kom ihåg vägen och vi satt vid
utsikten och pratade kanske en halvtimma innan de åkte tillbaks
till Jönköping. Värt det? Jag blev iaf mega glad!

 fs_421056490_26845_1257035297 fs_448237473_30077_1268801994

Tänk vilka minnen jag har med min kompiskrets i Jönköping.
Jag har fortfarande inte haft någon bättre helg än den jag hade med mina favoriter i Jönköping.
Filmkväll, teater, fest och riktigt gott humör. Ni är världs bäst i mina ögon.

 fs_468355627_33501_1281291413

Johan, Ida och jag.

 fs_468355697_35881_1281291430

Ida är lite galen som ni förstår :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar