MapleStory Finger Point

tisdag 24 maj 2011

Fått jobb

IMAG0576

I söndags åkte jag och Caroline till Göteborg och jag övernattade till måndagen pga möte dagen efter.
Jag kunde inte gå ut med informationen tidigare med att jag faktiskt har fått ett arbete nu framöver.
Det är inom Samhall AB och för er som inte vet vad det är, så är det människor med något sorts
handikapp som får chansen att få jobb hos dem. Jag fick möjligheten för att jag har min dyslexi,
och den är ju inte alls något att nämna om. Eftersom det är bara läsförståelsen som krånglat innan.

Hur som helst var jag på ett möte för ca 2 veckor sedan och för drygt en vecka sedan fick jag ett brev
hem till Göteborg (eftersom jag är skriven där fortfarande). Och i det brevet stod det att jag fått en
vikare plats på Samhall AB. Det som jag och en kvinna pratade om under intervjun var städning ute
och göra fint vid återvinningsstationer. Det lät lite bättre än städa skolor enskilt eller tvätta kläder
hela dagarna till gamla och även några få hotell.

Så vi får se vad som händer, nu på måndag startar det igång iaf.
Och min fråga till min SIUS var, ska jag vara kvar på praktiken eller kan jag sluta nu?
Men eftersom de måste avsluta min praktik på pappret så måste jag stanna kvar tills det blir ordnat.
Så jag fick ett inspelat samtal på min röstbrevlåda på mobilen om att jobba veckan ut tråkigt nog.

Visst tyckte jag det var trevliga människor osv men när det inte finns några redskap överhuvudtaget
för att förflytta riktigt stora och tunga möbler så får kroppen ta stryk. Jag vill inte ha någon praktikplats
där jag sliter ut kroppen helt och hållet för ingenting.

IMAG0583

Nu har jag tagit ett varmt bad (för varmt) och ska bara få i mig lite frukost så jag orkar dagen.
Jag ser inte framemot denna veckan, känns som att den kommer gå segt…

1 kommentar:

  1. Är det städjobb eller? brukar inte de flesta sådana företag kräva körkort då arbetet är rörligt?

    Tråkigt nog? personligen skulle jag välkomna alla möjligheter till erfarenheter. Men alla är vi olika som människor:)

    Lycka till på de nya jobbet! kram

    SvaraRadera