MapleStory Finger Point

måndag 9 maj 2011

Lördag till Söndag hos Jonathan, and now back to Göteborg?


IMAG0558

I lördags åkte jag till Jonathan och vi umgicks precis som vanligt, även om vi inte ses ofta så är
det som att vi aldrig växer ifrån varandra. Vi spelade såklart mestadels men vi tog även en rätt bra
promenad på kvällen. Vi hade väldigt kul måste jag säga och jag fick spelat ett Naruto spel på hans
Playstation 3 *viskar: coolt*. Vi spelade även några rundor HoN med hans kompis Pontus som var
en härlig kille han med. Matcherna var 5 mot 5 och vi fick rätt bra med stryk dag 1, men fick
våran rematch dagen efter då vi tog vinster efter vinster.

Jag fick ätit massa god mat och fick testat att äta en massa olika konstiga saker.
Som en glass med potatis i och lite annat, väldigt konstig smak måste jag säga.
Sedan en massa konstigt godis också, en var från Tokyo förresten och var bra
för magen. Inget jag behöver precis ^^

Jag fick som vanligt lite gåvor och man blir lika förvånad varje gång.
Men jag förstår varför hon är så snäll och hon är nästan för snäll ibland kan man tycka.
Jonathan kanske tycker det är jobbigt då hon vill ge bort så mycket och är så pratsam.
Men jag gillar hans mamma och hans familj. Jag fick även klappat Candy som är en utav
hans tre hundar (länge sedan jag fick gjort det). Minns när hon var en valp typ. Och nu är hon 7 år.
Tiden går fort? Alldeles för fort.

IMAG0560

Jag kom hem med ett leende då flickvännen mötte mig på hållplatsen och vi cyklade hem.
Men jag tyckte hon skulle få sovit istället eftersom jag kom hem vid halv elva ungefär~
Och hon skulle upp halv ett och börja jobba strax efter det. Men vi såg en rolig film med
Adam Sandler och fick oss rätt många skratt såklart sedan slocknade jag efter att ha kollat
till facebook osv på hennes laptop. Och Tim vi har fortfarande mobilt bredband, så jag kan inte
snacka med dig på Skype eller spela med dig.

IMAG0563IMAG0565

IMAG0566IMAG0567

Bilder på en ALIENWARE förresten, Jonathan har en och den var riktigt kraftig men för övrigt en
helt vanligt laptop. Funkade super och knappt något lagg alls på Rainbow Six Vegas2 för er som vet
vilket spel det är (skjutspel där vi spelade tillsammans och samarbetade).

 

Nu är det måndag och jag fick spenderat runt 130kr på tågresa till  Göteborg och tillbaks till Alingsås.
Sedan 2 SMS-biljetter på 21kr styck, så jag är väll uppe i 170 spänn och mer åkande blir det strax.
Jag fick ett samtal nu klockan halv nio utav min SIUS där hon frågade om jag kunde ta mig till
Göteborg innan klockan ett, för nu har hon skaffat mig en intervju på en second hand butik.
Butiken är nyöppnad och arbetsgivaren sa hon var skit bra verkligen, gissar på att hon menar
att personen var trevlig och villig att träffa mig snarast om jag gissar rätt.

Så nu ska jag ta på mig och göra mig snygg för en intervju ännu engång.
Inget nytt ifrån bluff Samhall AB förresten. Alltså dem som lovade direkttjänster och sedan
handla det bara om 3 månaders arbete efter en månads praktik. Men jag skulle bli kontaktad denna
veckan om jag blev utvald utav de 25~ personerna som var där och blev intervjuade.

Jaja ska sätta fart nu!
*fart som prutta på engelska*

1 kommentar:

  1. Snyggjocke i sikte <3
    Hoppas allt går bra på intervjun, jag fattade inte att du var borta då jag vaknade :)
    Älskar dig!

    SvaraRadera