MapleStory Finger Point

tisdag 10 maj 2011

Surt inlägg…


Igår var jag på intervju som jag säkert skrev i mitt senaste inlägg (orkar inte kolla om jag gjorde det).
Och detta var i en secondhand möbelaffär som låg väldigt avlägset. Detta inlägget kommer vara till
min SIUS då jag tänk på en sak efter hon har kommenterat en sak nästintill varje gång jag träffat
henne nu den senaste tiden.

Eftersom jag gjorde ett misstag och tänkte flytta och allt blev kaos och flyttade hem igen.
Så har min SIUS kommenterat att jag inte bör lägga ner så mycket energi på kärleken,
eftersom det antagligen kommer gå åt helvete (så som jag har upplevt hennes syn på det hela).
Hon säger att jag inte ska göra saker för hastat och hon fattar inte varför jag vill flytta till Alingsås,
även om jag har förklarat att detta fallet är något helt annat. Inga problem och hur bra som helst.
Sa även att jag har spenderat över en månad tillsammans med henne i lägenheten hon skaffat,
så vi vet att det funkar tillsammans.

Men ändå är hon negativ till att jag har ett förhållande verkar det som. Hon sa såhär sist:
”Du lägger kärleken före jobb och det är fel”. Blev ganska förbannad och röt tillbaks och sa
till henne, så är det verkligen inte. Jag har sedan studenten velat ha ett jobb och få tjäna pengar
så jag kan unna mig något för engång skull. Jag har gått in i väggen 3 gånger för jag stått utan
jobb, och hon vet mycket väl att jag har kämpat som ett djur för att få någon typ av anställning.

När jag sa dem orden till henne fick jag en klump i halsen för att hon tror jag inte lägger någon
energi på att skaffa mig ett jobb. Men skulle hon vara i min sitts utan någon högre utbildning än
ett multimedia program och lite praktik lite här och där, så hade hon haft det lika svårt att få ett jobb.

Vuxna ser verkligen ner på människor som inte har ett jobb, sedan finns det unga som gör likadant.
Som kanske redan har haft sin guldbiljett till att få ett arbete. Jag har jobbat i butik strax över ett halvår
i butik och jobbat på 2 olika äldreboenden och delat ut tidningar för två olika företag. Jag har testat på
en hel del sedan jag avslutade studierna och ändå får man sådana ord slängda i ansiktet.

Ibland får man ta vuxna med en nypa salt och skita i vad andra tycker.
Jag vet att jag gör mitt bästa och försöker så gott jag kan för att inte bryta ihop som tidigare gånger.
Och mitt mål den senaste tiden har varit för att göra min SIUS glad och inte haft några motgångar
emot hennes förslag för att hon ska vara nöjd. Så jag har inte någon alls egen vilja att få välja.
”Man tar den chans man får” är det ungefär, nu har jag denna chansen till arbete på en
secondhand butik och då gör jag som hon säger. “Man måste ju börja någonstans”.

Trött på alla ord som folk slänger ur sig hela tiden. Orkar inte med er som klagar och ställer krav.

Så nu har jag fått skrivit av mig lite även om hon nu inte läser min blogg, vad vet jag.
Och om du gör det, så behöver du inte nämna något om detta. Nu vet du läget om hur jag tycker iaf.

1 kommentar:

  1. Vet hur det är. Det är så pissigt gjort. Som en lagkompis sa på en träning "allt handlar inte om handboll och skola". Det är väl lite likadant här "allt handlar inte om jobb", även om det är något man behöver för att kunna skaffa sig eget liv och försörjning. Lycklig på endast pengar? nej, man har rätt till kärleken och annat också som fyller upp ens vardag och gör en glad och lycklig. Och det är väl lika för mig, vad har jag för chans till jobb utan högre utbildning och endast erfarenhete av städjobb i bagaget?

    SvaraRadera