MapleStory Finger Point

torsdag 12 maj 2011

“Du är min hero”– Tack för den!


Nu är det torsdag enligt tiden på dagen och min dag igår (onsdag) var rätt härlig men lite
jobbig också. Luften var jätte knas och man svettades av värmen, jag ville legat på stranden
en stund men ångrade mig då jag var helt slut efter våran cykeltur genom stan och en fika
på stan (mjukglass med lakritsströssel).

Jag fick även köpt mig ett Göteborg+++ kort som jag kan ta mig till Göteborg och tillbaks på
under en månad. Så det blir 960kr som är min transport kostnad för att praktisera.. Eftersom
man nu bor i fina staden Alingsås. Helt klart värt det men pengarna går åt en hel del nu, plus
en telefonräkning på över 100 spänn (ovanligt för min del som brukar ha runt 40-60 spänn).

För en liten stund sedan åkte sambon iväg för att arbeta och jag hade tänkt spela lite
MassEffect tills hon kom tillbaks, så man kan gå och lägga sig tillsammans och sova.
Men jag är ju alldeles för trött för att spela, så jag satte mig vid Carolines laptop och
fick ett MSN meddelande ifrån en person som jag klassar som en favorit i mina ögon.
Malin i Jönköping, eller Sol som hon nu heter, men för mig är hon en Malin fortfarande.

Hon berättade att hon nu ska börja plugga och att snart kommer hon få hem sin son
och jag blev såklart jätte glad för hennes skull. För hon är en kämpe verkligen, förstår
inte hur hon har orkat med allt och ändå står kvar och gör sitt bästa av sitt liv.
Hon satt med några kompisar och ändå ville slänga ett par ord till mig och
skrev orden “Du är min hero” och då skrev jag tillbaks att jag ser henne
som en hjälte och då syftade jag på hur hennes liv varit tidigare och
hur allt bara har vänt till det bättre. Hon är en stark tjej verkligen.
Så hade jag fått delat ut ett pris till någon som verkligen gjort
stora framgångar med sitt liv, så hade hon fått det helt klart.

 

Fick delat ett par ord med mitt ex via MSN idag också och hon undrade hur det stod
till med mig och jag skrev att det var väll lite sisådär. Tankar och funderingar på varför
man fortfarande är arbetslös efter ha testat på så mycket genom åren osv. Men annars
är allt helt underbart. Ville fråga hur livet stod till med henne men vi snöade in på lite
sidospår och jag kom av mig, men det går säkert bra för hennes del får vi hoppas.

Nu ska jag nog stänga av tror jag, eller om jag orkar vänta en liten stund till.
Tänkte på om min älskling kommer hem snart eller om jag borde ta och sova istället.
Behöver få vilat ut mig lite innan jag ska köra 100% praktiktid tror jag, men jag behöver
ju kanske 2 dagar på mig bara att ställa in mig rätt tror jag. Jaja what ever!

Kram på er alla, och ni som är mina favoriter i livet ni får en extra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar