MapleStory Finger Point

onsdag 6 juli 2011

Gårdagen & Thailand resan

Igår var dagen kort kändes det som, men det var nog för att jag åkte hem till mamma och hämta kortet. Så nu hoppas jag på att koden kommer idag, så jag kan börja använda mitt bankomatkort.

När jag väl kom fram till Alingsås med tåget stod sambon så fin med sitt fina leende. Hon hade gjort sig extra fin med en liten fläta längs sidan. Jag kände ännu engång hur lyckligt lottad man är för att man har det så bra och så snygg tjej :P

Vi hade bestämt över sms om att vi ville äta ute och det blev hamburgare och pommes för Caroline och en fransk varmhund och pommes för min del. Sedan ville jag ha glass, så jag bjöd även på det :)

I stan innan vi cykla hem så fick jag köpt en ny liten plånbok för 170 spänn typ. Så nu slipper man ha korten i västtrafik fickan, där jag har mitt månadskort. Så nu ska jag bara ta reda på om passpolisen har öppet på helgerna. För jag jobbar ju varje vardag och måste hem snabbt för att sova. Dit måste jag för att fixa nytt idkort och det kommer kosta typ 400kr eller något. Det löser sig iaf.

Innan jag och Caroline somnade så kollade vi priser för thailand resan och jag tror det slutar på 50 tusen om man räknar med att man måste betala kommande räkningar och att man får jobbat 2 veckor mindre en månad. Jag får ju ta ut obetald semester om jag ska iväg någonstans. Pengar frågan blir inget problem för oss hur som helst om vi nu kan spara runt 8 tusen var tills dess. Ska bli spännande och roligt och vi längtar inte lite :)

Flygbuss och fickpengar i landet måste man ju ha också kom jag på, så ah det blir att spara. Nu ska jag av tåget strax så nu får jag sluta blogga. Hoppas ni får en bra dag hur som helst.
Published with Blogger-droid v1.7.2

1 kommentar:

  1. Observera att många säger att resan dit är ganska dyr, men att man lever billigt. Vet inte om det stämmer eftersom jag själv aldrig varit där men :) kram

    SvaraRadera