MapleStory Finger Point

söndag 10 juli 2011

Jourmottagningen i Alingsås idag klockan 13:30


I torsdags kände jag mig egentligen helt frisk förutom lite ont i huvudet.
Min ena mandel hade blivit riktigt stor och jag funderade inte mer på det.
Jag tror det var min mamma som smitta mig men det finns fler personer
som kan ha smittat mig, så som min arbetskamrat som inte alls mådde
bra i torsdags och näst intill ville gå hem tidigare den dagen.
(Han åt ett helt glass paket själv, riktigt godismonster).

IMAG0678

Denna lappen tyckte jag var rolig, så var tvungen att ta kort på den.

 IMAG0650IMAG0660 

Fredagen blev väll inte bättre och jag och Caroline skulle ställa in en träff som skulle hållas i helgen.
Jag har haft sedan i fredag, frossa, svårt att svälja (det gör ont och svider), varit yr, huvudvärk, tung
i huvudet och ont i alla muskler. Sedan tror jag inte jag har missat något.

Igår gjorde jag en grej som jag inte vet om jag ångrar eller inte.
Jag tappa upp ett kallt bad och jag fick tillbaka blickar på vad min sk pappa gjorde på mig när jag var
liten. Dock så kändes det skönt på samma gång med att svalka ner min heta kropp (fniss) och att
halsen blev inte lika svullen. Men jag var ju påväg att börja lipa för det var så kallt och minnen som
ströva runt i huvudet. Det blev nästan för mycket för mig men jag ropa in Caroline så hon fick
stänga av kranen för jag har ju musklerna (känner mig helt handikappad).

Caroline sa att hon inte alls tycker det är kul att se mig såhär sjuk och man såg på henne att hon
tyckte synd om mig. Jag som alltid velat vara stark och aldrig bli sjuk fick ett bakslag denna gången.
Min tur har inte vänt riktigt ännu men det kommer nog vända snart får vi hoppas.

Jag förklarade att jag tog alldeles för kallt vatten och då ville Caroline hälla på mer varm vatten.
Men jag vägrade, jag ville svalka ner mig och påsamma gång bearbeta lite utav min fobi också.
Det var inte det lättaste men jag låg där iaf i 10 minuter kanske. Sedan blev det upp och titta
på vad Caroline hade gjort på datorn, hon hade fixat adressändrig för mig (jag sa åt henne
att göra den tjänsten). Jag förstod inte helt och hållet så jag har bett henne göra den delen.
Man kan ju inte vara bra på allt :P

Redan igår kände jag att detta inte kommer gå över av sig själv.
Men det var nog bara för att jag hade läst på minst 5 olika forum om att det inte kan själv läka.
Antibiotika funkar bäst skrevs det överallt men tar olika lång tid beroende på person till person.
Men sedan var det några som att de hade tagit massa kurer och att det inte hade hjälpt och
då var den enda bra saken som ordnade det var isglass.

Jag har ätit Päronglass och Kulglass en del nu dessa dagarna men jag tycker nästan det inte
är värt det. För att det gör så ont att svälja. Men jag hoppas på att jag idag får hjälp, för jag ringde
för en liten stund sedan och frågade efter hjälp här i Alingsås men de bara hänvisa mig till 1177.
Jag blev kopplad till Göteborg och hon sa att det enda stället är i Gamlestan. Det blev en följfråga
av mig om det inte fanns något i Alingsås för jag har ”precis” flyttat hit (4 månader sedan nu typ).

Hon förklara att man blir kopplad till det närmaste stället och att ibland blir det fel när man bor mitt
i mellan. Men hon fick fixat en bokad tid nu klockan 13:30 på Alingsås Jourmottagning för hon tyckte
jag allt skulle ha hjälp. Vet inte om hon tyckte det hade gått tillräckligt lång tid med kvarstående
problem eller om hon tyckte mina symtom var tillräckliga.

Jag blir väl omhände tagen av flickvännen iaf och det är guldvärt.
Hon gjorde mat igår men jag ville inte ens äta, kände mig dum och trött.
Får gott göra henne snart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar