MapleStory Finger Point

fredag 22 juli 2011

Nya arbetsplatsen m.m.

Nu har vi jobbat klart för dagen om man bortser ett höghur som tar mellan 20-30min sen. Jag har också fått åka med en samordnare till min nya arbetsplats vid Weiselgrensplatsen (bara nästa vecka förhoppningsvis).

Samordnaren frågade om jag hade kontakt med arbetsförmedlingen eftersom kontraktet är bara på 3 månader. Men det har jag ju inte och jag vet hur Samhall funkar som företag. De sparkar inte någon så de står utan jobb, utan det är det så att man är inom Samhall tills man hittar ett annat jobb.

Jag ställde han en motfråga om han visste om det finns någon chans till att fortsätta jobba och inte bara sluta, men han visste inte hur han skulle svara. Så han fick tänka till och sa "ah.. alltså det är ju inte jätte stora chanser men man kan ju hoppas".

Blev lite orolig ändå men känner ändå att jag bör känna mig trygg. Dem vill ju såklart att vi skaffar ett annat jobb utanför Samhall. Det visar sig hur det blir för mig inom kort. Ska prata med chefen om 2 veckor eller något tror jag för att kolla läget om hur det blir.
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar