MapleStory Finger Point

måndag 8 augusti 2011

Helgen som varit.

Redan i onsdags började min förkylning och var som värst på torsdag. Kände mig inte redo för tredje dagen på jobbet när jag inte var helt hundra, så jag ringde in mig som en sjukling. Och tog det lugnt med Caroline men mestadels blev det framför datorn.

Spelet maplestory har jag spelat i ca tio års tid till och från, och det blir bara bättre och roligare att spela tycker jag. Jag har nämnt innan att det var en stor uppdatering i spelet och därmed kom det en massa event för oss spelare. Och jag vill ju såklart ta del av det som är just nu för det kommer inte samma event fler gånger.

Denna helgen blev det mycket spelande när jag egentligen inte orka, plus att jag kände mig tråkig emot Caroline som endast kan umgås och spendera tid med mig på helgerna. Så ibland blir det såhär men som tur är, så har jag och Caroline hela livet på oss.

Jag kommer ju komma till en nivå i livet som jag lämnar spelvärlden även om det är lärorikt, socialt och väldigt roligt. En krets som inte går att jämföra med andra slags slag. Det är jätte skönt för människor med socialfobi, att själv välja vad man ska säga eller skriva (trygghetskänsla).

Jag började spela massor av spel för endast en anledning från början, att glömma vad min sk pappa gjorde emot mig när jag var liten. Det blev såklart ett beroende för det hjälpte mig massor och jag klarade även av mina svårigheter med engelskan i mellan och högstadiet.

Undanflykter ser många vuxna det som inte vet hur det är med det sociala livet genom spelkretsar. Det är en härlig gemenskap det ger väldigt snabbt ska ni veta och jag önska fler föräldrar hade förstått sina barn mer. På er tid fanns inte den tekniken som finns idag, så ni var ute större delen av eran fritid. Men idag är det inte samma sak, så låt era barn följa den aktuella strömmen att ha roligt via de spel som finns.

Bara sjuka barn tar spelen på fel sätt och barn som inte vet bättre (tänker på småbarn som inte fått någon förklaring tex om att vi människor inte kan flyga. Var ju ett barn på sju år som trodde det för han hade spelat ett spel, han fick livshotande skador och sitter i rullstol resten av sitt liv idag).

Nu har jag bloggat hela resan från Alingsås och är nu framme i Göteborg, ska jobba om 45min så ha d bra idag.
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. Avsideskommentar, det är inte bara sjuka barn som tar spelandet på fel sätt. De är de som hamnar i beroende också, som sitter dygn efter dygn framför spel utan att äta eller sova. Eller som äter men som bara äter "fel mat" och inte rör på sig. Hur tror du de kommer sluta för dem i slutänden? Eller som sover för lite och sen svimmar eller ännu värre när de väl kommer ut eller ska göra en liten sak? Man får tänka sig för! Och de som inte lär sig lära känna människor i verkliga livet? hur ska de gå för dem sen när de väl ställs inför en sådan situation?

    SvaraRadera