MapleStory Finger Point

tisdag 16 augusti 2011

Känsliga bör inte läsa detta inlägget

Igår åkte jag ju från jobbet för jag inte klarade av att arbeta med magsmärtan och stack till akuten
i Alingsås och fick hjälp med engång. Jag fick först ta ett blodprov och sedan blev det ett urinprov.
De frågade en massa och jag blev placerad på en britts och tänkte det värsta, peta mig inte i röven!
Haha nä men hon sa åt mig doktorn att lägga mig ner så hon fick känna på magen, jag kände inte
att det gjorde ont när hon tryckte, men andades jag in luft och tryckte gjorde det ont i mitten partiet
av magen. Jag tänkte att det var någon matförgiftnings grej men det kanske visar sig på det provet
jag fick gjort på hemmaplan och lämnat in dag. Det var ett test jag nu har gjort två gånger i mitt liv
och det var alltså ett avförningstest.

En spelkompis som jag kallar för fetto eller tjockis (med ironi för han är jätte vältränad) trodde jag
skulle skita i en burk och lämna in. Men riktigt så funkar det inte, man ska få lite avföring på en topz
och sedan lägga det i ett sterilt rör som de sedan kan kolla om jag har någon bakterie i magen osv.
Så det dröjer nog inte många dagar innan jag får ett svar ifrån dem om det är något speciellt.
Jag fick en förfrågan om jag ville ha dropp, men hon tyckte jag skulle vänta några dagar och
känna efter om jag blir svagare. Vet att jag blev mycket starkare och piggare efter jag hade
fått det sist då jag blev matförgiftad (eller ah jag blev smittad av en dåvarande flickvän som
hade blivit smittad då hon var i Turkiet, no hard feelings there om det iaf eftersom det inte
är något man smittar vidare med flit precis. Shit happends).

Lite too much information kanske? Men jag vet att många undrar hur det är med mig egentligen.
Jag skriver kanske lite luddigt på facebook för er som följer mig där, och ni kanske inte vet hur det
är med mig till hundra procent. Jag känner fortfarande av smärtan i magen men det kommer utav en
slump hela tiden. Så det har ingenting med att det kommer när jag anstränger mig, sitter på ett visst
sätt eller gör en viss rörelse. Det kommer när det kommer och jag är oförberedd hela tiden och har
fortfarande lika ont som när det började i lördags kväll.

Blev sjukskriven igår igen och tänker vara hemma imorgon vad jag vet nu.
Hoppas på att återgå till arbetet på torsdag men det är ju inte säkert ännu.
Får se hur det visar sig.

1 kommentar:

  1. inte för att inlägget kanske var sådär jätte inspirerande :P men låten va grym. länge sen jag hörde den :)

    SvaraRadera