MapleStory Finger Point

måndag 15 augusti 2011

Näst sista veckan man har jobb.

Tankarna om att bli arbetslös igen blir bara större och större. Jag trivs med jobbet och min arbetskamrat och snart står man utan lön. Jag vet inte när jag får reda på om jag får fortsätta jobba där, för chefen är på semester tills början på veckan efter jag slutat har varit. En trygghet är att alla tycker jag borde få stanna kvar och slippa bli arbetslös. Men även om jag gör bra ifrån mig så är kanske inte det är det bästa. För de måste ha statistik på att de tar hand om grövre fall av handikappade personer.

Jag har min dova dyslexi och en annan kod från arbetsförmedlingen om att jag har haft det riktigt jobbigt, där självmordstankar funnits med i bilden (efter misshandeln av min sk "pappa") osv.

Så det är bara att ta en dag i taget och hoppas på det bästa.
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. Ett tips är att kontakta din chef ändå fast han är på semester (han läser ju mejl osv när han kommer tillbaka). att man visar sig intresserad och bara ställer frågan om hur denne har tänkt om ens fortsatta jobb osv. kan göra mycket. Vilket är anledningen till att en annan fortfarande har chans på förlängt på timanställningen:)

    och att du har kod betyder inte att det inte kan ändras (okej dyslexi får du nog leva med) men menar på att tankar och liv kan förändras som det har gjort för dig. Och visar man att man har förändrats till det bättre så har man större chans, tror du inte? att man lagt det bakom sig liksom och att de inte stör ens vardag eller jobb.

    Men håller tummarna på att du får fortsätta :)

    SvaraRadera