MapleStory Finger Point

söndag 14 augusti 2011

Avslöjande på bloggen! (Läs inlägget)

Det var ett väldigt bra tag sedan jag bloggade via datorn, funkar ju rätt bra att göra det via mobilen.
Brukar blogga på tåget till jobbet och uppdaterar er läsare om vad som försiggår i mina tankar och
mitt liv. Märkte igår att jag hade fått en ny människa som kommentera, så min blogg borde spridas
på något sätt iaf. Alltid kul med nya besökare, men det brukar vara folk som vet min bakgrund som
verkligen går in för att läsa om vad som händer i mitt liv. Men jag har funderat ett tag på att ändra om
min blogg och även flickvännens (skulle ha gjort det igår, men vi sov bort hela dagen).

Men det finns ju tid idag till att göra en uppdatering om jag nu orkar.
Det tar ett tag för att få det bra & det gäller att ha photoshop för att kunna göra en header snygg bl.a.
Min idé om flera flikar har jag och där hade jag velat lägga in vilka arbeten jag har sysslat med.
Läste på en blogg att det kan vara bra att lägga upp en enklare version av sitt CV på sin blogg.
Om nu olika företag luskar fram lite information via nätet och kommer in på ens blogg.

Jag skriver ju väldigt mycket personligt och det kan vara både positivt och negativt.
Men jag märker bara av den positiva sidan med att folk bemöter en på ett annat sätt.
Det är som att de lär känna mig via bloggen för att jag visar att jag är en öppen, omtänksam
och rolig kille. Och det hjälper en del med att visa sitt riktiga jag för andra människor. Sedan är det
ju olika hur man är i verkligheten och hur framåt eller blyg man är. Jag älskar att vara social och
träffa nya människor så för mig har det inte varit ett problem. Möjligtvis när man var något
yngre och inte var den populäraste precis.

Ja känns som jag rullar in på massa olika ämnen men det är kul, blir väldigt mycket åsikter
från min sida som många kanske vill säga emot på. Vet en som kommenterar på min blogg
och ofta skriver hur hon upplever vissa situationer som jag har skrivit om. Som nu senast om
spelberoende och att föräldrar inte har riktigt den synen om spelande som vi unga har. De är
inte bekanta med teknikens värld och förstår inte till hundra procent hur mycket det finns att
lära inom den kategorin (de missar mycket, men det är inte lätt för en vuxen att lära sig sådant).
Handlar om att vara kvick/snabb och vara oftast fingerfärdig när det gäller spelande.

Jag älskar att blogga och jag har gjort det sedan jag började på gymnasiet för en massa år sedan.
Men tagit bort de bloggar jag haft och börjat om för att ändra adressen eller konstiga val om att ta
bort den för att jag var “för personlig”. Dock fick jag stämpeln “Det var dumt att du tog bort den”
precis efteråt jag hade gjort det. Men i en blogg (dagbok på nätet) så får man själv skriva vad
som ska läggas ut men det finns ju som sagt lite regler för vad som får uttryckas. Men jag
menar mitt liv och mina åsikter har jag ju rätt till att skriva ut om jag själv vill.
Med hänsyn till att inte hänga ut någon eller skriva något kränkande till
någon (gjorde om Kissie/Alexandra Nilsson då jag trodde hon ljög).
Klicka på länken för att se - https://twitter.com/#!/kissiealexandra

DSC03399

Gammalbild

Ni som går ut tidigt på morgonen eller kommer hem sent från en utekväll, kanske har märkt att
det är riktigt kallt ute nu. Det är dags för att använda mössa och vantar, jag ska leta fram det
under dagen så jag slipper ha isbitar till händer när jag sätter mig på tåget mot Göteborg på
tidiga morgonen under veckan. Så det blir en del idag ser det ut som.

  • Tvätta lite.
  • Fixa Carolines blogg & kanske min.
  • Leta fram vinterplaggen.
  • Skicka iväg ett nyfiket sms till vännen Anna!
  • Spela lite också? Kanske, får se.

 

Något ni inte vet om är att jag och Caroline inte åker till Thailand förresten.
- ”Vah? Varför?”. Det blir extremt sparande på kort tid och man kan inte göra nått
förutom att leva snålt, och det är ingen livsstil vi vill ha. Därför är det roligare att köpa
lite grejer som vi vill ha innan vi planerar att åka utomlands. Visst har vi skaffat pass och
köpt badkläder men dem kan man ha då man väl ska iväg, det är ju inget bästföredatum precis.

Grejer vi vill köpa inom snar framtid.

  • 42” Full-HD LED (Tror 3D funktionen är onödig).
  • Digitalkamera (Önskas av Caroline).
  • Stationärdator kopplad till TV (Önskas av Caroline).
  • Videokamera med tillbehör som stativ osv (Önskas av FixarJocke).
  • Laptop (Önskas av FixarJocke kanske, vet inte ännu).
  • Minidiskmaskin (Önskas av Caroline)

2 kommentarer:

  1. Haha känner mig smått träffad där då du skriver om en person som ofta lägger fram sin syn på saken *skratt*. Hoppas att du inte tar illa vid dig då men vill bara dela min vinkel :P

    synd att ni inte kommer iväg till thailand men förstår er också då de är dyr resa dit, men att man lever billigt när man väl är där? Men en avsideskommentar är väl att måste ni dissa resandet helt och hållet för det? :) Finns andra fina ställen ni kan besöka som är betydligt billigare! Paris är bara ett exempel (A)

    och stativ varierar prismässigt beroende på var man handlar och vilken storlek(iaf te kamera vet inte hur det är med videokamera) men jag köpte ett för 200 och det fungerar hur bra som helst! brukar väl annars ligga på 300-500 och uppåt:)

    SvaraRadera
  2. Vi ska resa vid ett senare tillfälle bara.. INTE just nu..

    SvaraRadera