MapleStory Finger Point

onsdag 13 mars 2013

FixarJocke – Version 13.03.13

Dagen har varit helt okej om man bortser från uppgifter på jobbet som inte min rygg gillade alls.
Men efter det blev det att bli upphämtad på stationen och så åkte vi till Aling-Thai och åt lite buffé.
Sedan var det dags att åka hem och vi stannade till på ICA för Caroline skulle in en sväng på Apoteket.
Efter det spenderade jag resterande utav dagen och kvällen med mina prenumeranter på Twitch.
Det blev lite Q&A och det var lite roliga frågor kom upp och imorgon frågade dem om
jag kunde köra ”facecam” så jag sa att om dem ville det kan jag fixa det.
Det betyder alltså att jag spelar med min webcam på.

Men över till det många var så hype:ade över med journalisten som ringde upp mig tidigare idag.
Jag visste ju inte vad dem hade på hjärtat men jag visste ju hur deras program funkar och hur dem brukar
se ut som jag skrev i tidigare inlägget. Djupa samtal och väldigt seriösa samtalsämnen som är känsliga eller
då någon förklarar sitt liv genom det tråkiga dem gått igenom.

Det dem ville ha, var info ifrån personer som försökt ta självmord och hur tankarna omkring det var och hur
man tog sig ifrån det. Sedan hur föräldrarnas part i det hela är och vad dem kan göra åt saken för att underlätta
det hela för ens barn. Vilka hjälpmedel det finns och jag gissar på att dem kommer även berätta om vad personer
varit med om utan att nämna några namn dvs skulle jag tro.

Så jag förklarade snabbt hur allt börja för mig och under vilken ålder som jag blev slagen då jag var liten osv.
Och jag pratade på så man blev helt torr i munnen och sen räckte det, dem fick info hur det var i mitt fall och
hur jag lovade en dåvarande flickvän att aldrig försöka någon mer gång med att ta livet utav mig och har inte
försökt bryta löftet sedan dess. Det som är lite kul är att jag känner att vissa personer känner att allt med detta
handlar om empati och mycket om “tycka synd om mig” men det är inte jag som tog kontakt med dem.
Utan tvärtom, dem sökte upp mig och ville veta och jag förklarade.

Mina tråkigheter med självmordstankar och tankar på min pappa som gjorde att jag mådde riktigt dåligt är ju
över för länge sedan. Men ändå tror folk att det handlar om något annat än att jag bara förklarar hur det har
varit för mig. Speciellt när man helt random gör narr utav något man skrivit tidigare för att man antingen
har något emot mig eller att man bara vill jävlas. Börjar bli trött på vissa personer ganska kraftigt.

Och har jag skrivit sluddrigt nu så är det för jag är påväg att somna haha.
Jaja blir nog ett inlägg snart igen ska ni se. Pözz på er sålänge!

3 kommentarer:

  1. Spännande! Och jag tänkte precis som du då jag först läste det att det måste ha med din bakgrund att göra.

    Jag tycker det är viktigt att man tar upp sådana ämnen så att allmänheten får se och höra utifrån en enskild individs perspektiv Många tror nog att sådant inte händer i Sverige och kan behöva vakna upp lite.

    Håller tummarna på att de följer upp detta. Och det är starkt att kunna prata ut om en sådan sak, inte bara för sina närmaste. Som du säger så är det knappast "tycka synd om mig" - tänk utan ner "det är så här det kan vara"- perspektiv.

    Du vet var du har mig om det är något och du vet att du alltid har mitt stöd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt, du om någon vet hur jag är och hur jag har fungerat under alla dessa år vi har haft våran lilla kontakt över nätet. Du är ju den som har fått mig att skriva av mig i mängder. Säkerligen du som gjorde att jag fortsatte skriva av mig eftersom du alltid har lyssnat.

      Radera
    2. Det är klart jag lyssnar/lyssnat. Du erkände ju själv att du behövde/ville ha någon att prata av dig med. Att det blev just jag var väl bara av en slump? Eller nog mer ett val du gjorde. Jag menar även om jag kommenterade ditt inlägg på lunarstorm 2007 någon gång, så kunde du ju lika gärna struntat i mig om man säger så. Kan ju vara lite nyfiken ibland på vad du tänkte just då. Jag menar, jag var ju inte direkt ensam om att kommentera det inlägget?

      Radera