MapleStory Finger Point

måndag 18 mars 2013

FixarJocke – Version 13.03.18

Idag såg jag avsnittet där jag hade varit med i deras statistik/forskning där dem pratade om självmord.
Jag kände igen mig så mycket i Mina (blonda  tjejen som är skådespelare) och efter att ha kollat på
avsnittet så hade jag fällt några tårar. Tänk att man varit så himla nära på att avsluta livet och som
dem sa på avsnittet; “Många tänker att om jag tar slut på detta livet, så kanske jag får det bättre
i nästa liv som jag får”. Och så vet jag att även jag tänkte men som jag sa till journalisten så var
det en person jag lovade att aldrig mer försöka eller tänka på självmord något mer.

TV4 Malou - Självmord
Klicka här för att se klippet på TV4Play!

Eftersom jag tar löften så hårt så försöker jag allt för att inte bryta dem och det var många år sedan
jag lovade det och inte tänkt på att ta slut på mitt liv. Så har jag lyckats ganska bra men det var väldigt
svårt att lova en sådan sak som jag visste att jag kanske inte kunde hålla. Men min dåvarande flickvän
tjatade till sig det och det kan jag ju tacka henne för att hon tvinga mig att lova henne det. Eftersom jag
är nöjd med mitt liv (vissa delar hade jag extremt jävla gärna ändrat) och jag mår bra idag om man bortser
ifrån vissa delar. Men allt löser sig om man bara ger allt lite tid, så jag försöker hålla mig stark och hålla
livsglöden uppe även om det är svårt ibland att se något ljus eftersom så mycket i mitt liv bara är hinder
iaf den senaste tiden.

Kommentarer utav en person som sänker mig (det är en “vuxen” person i min omgivning) och sedan är
det lite jobbigt att försöka hålla humöret uppe när man är deprimerad men jag vet att det har med ryggen
att göra (eftersom ryggvärk leder gärna till depp och då drabbas alla kategorier).

Men jag går ju iaf och tränar två gånger i veckan och det har hjälp lite men jag får ont i vissa lägen och
det kan hugga till och hålla i sig resten utav dagen om det händer osv. Så idag på jobbet högg det till i ryggen
och det påverkade min träning då jag inte kunde göra allt som jag skulle. Vissa moment blev för jobbiga och
det gjorde jätte ont. Så när jag skulle göra en viss grej 15 gånger, klarade jag det bara 8 innan jag vek mig
av smärta och vid ett annat tillfälle skulle jag göra 10 men klarade bara av 6 eller 7 och detta skulle jag göra
x 3. Så idag gick det inte alls bra för min del på rehab träningen men den träningen jag gör kommer göra det
lättare senare då jag får tränat upp min kropp bit för bit.

Min sjukgymnast sa att det kommer så småningom men detta kommer ju ta ett bra tag innan jag är “bra” i
ryggen och kan återgå till att arbeta precis som förut. Men det är bara att kämpa på och ta en dag i sänder.
Så det är så jag försöker tänka så jag orkar med mitt liv. Siktar gärna in mina drömmar på att åka till Thailand
igen nu i Januari igen och att få försöka få flyttat under detta året innan våran resa men det tror jag inte är omöjligt.

Jaja nu ska jag inte skriva på även om jag säkerligen hade kunnat skriva bra mycket mer om vad som
händer och vad man tänker på. Men nu avrundar jag med att skriva godnatt och hoppas ni har haft en
bra dag. Själv har jag streamat ca 5-6 timmar tror jag har haft det roligt under den tiden även om jag
bara höll mig till ett spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar