MapleStory Finger Point

lördag 8 november 2014

Förgiftad Max? – Version 14.11.08

Tidigare idag när jag var ute med Max så sökte han sig ut till en stor gräsplätt i närheten där vi bor.
Och när jag sa till Max att börja springa så kom han ju fram först och fick i sig detta…

DSC_0009

På bilden är det skinka någon har rivit itu och det är väldigt skum placering, för det är varken gångbana eller
utanför någons boende. Det som omringar denna platsen är endast parkeringar och ett staket till tågbanan
som passerar intill gräsplätten. För ett par veckor sedan fick jag höra av Caroline att det var någon som
hade slängt ut skinka eller nått kött där ute men förstod inte exakt vart hon menade. Och denna gången
var jag själv så jag hade inte henne på min sida att säga “Vi ska nog inte gå dit eftersom det är kött
som är utslängt” eller nått i den stilen. Så Max fick i sig detta idag och sist han åt utav det så spydde
han upp sin mat och kände sig lite nere. Igår spydde Max helt random 4 gånger på förkvällen
och vi blev ju såklart oroliga för honom och har extra koll på honom nu efter han åt skinkan.

DSC_0011

Jag är nu ganska säker att det säkert inte var någon i skinkan men man vet ju aldrig.
Han har mått hur bra som helst idag och busat och gosat massor med mig och är som vanlig.
Så det kanske bara var någon som ville vara snäll och kasta ut en skiva till fåglarna eller nått.
Men konstigt nog så hade inga djur rört det tills Max sprang fram, så ah vet inte riktigt vad jag
ska tro eller tänka. En facebook grupp sa att jag borde ringa polisen så dem tar prover och
ser om det är giftigt men är kanske lite för nojig och borde inte hype:a upp något som inte är
något, eftersom han är bra nu. Får se hur man mår framöver men är han fortfarande kass,
så blir det att gå till veterinären på måndag.

DSC_0010

 

Skrev såhär på 2 olika grupper: “Alingsås” offentlig grupp och “Japansk spets” sluten grupp.

”Hej!
Vill göra er hundägare uppmärksamma på att hålla er hund nära er så dem små liven inte får i sig
något dumt. Hittade precis något som ser väldigt skumt, detta ligger i kanten på en gräsplätt nära
en parkering. Andra gången jag och min sambo märker att någon lämnar skinka bitar just där,
denna gången gick jag själv och visste inte om att det var just där. Våran Max har spytt upp
mat men blivit bättre sedan igår, han ska få i sig ris nu snart och är han inte okej och
fortsätter må såhär blir det veterinären på måndag.”

”Kometgatan i Alingsås (nära Musses Grillhouse för dem som inte vet vart Kometgatan är)
http://goo.gl/LRRD97

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar