MapleStory Finger Point

fredag 6 mars 2015

Energin är nollställd – Version 15.03.06

10999012_870540259680153_1913200036_o

Igår var jag och Caroline ute på en sväng med Max och var med hans tjejkompisar Itsumi och Lii.
Och efter vi hade varit ute en stund och dem fick springa lite fritt i ett inhägnat område så var jag helt
färdig i ryggen. Jag har haft väldigt ont för övrigt sista veckan nu för jag gjorde en dum rörelse, väldigt
klantigt gjort. Ställde ner mina skor från skohyllan och böjde mig ner för att lägga dem på golvet för att
sedan ta på mig dem, smack så fick man väldigt ont. Tog en dag så gjorde man nästa misstag för veckan,
står upp och tar på sig strumpor och böjer sig fram på ett ben för att ta på ena strumpan, smack så fick
man svin ont igen. Jaja smärta är ju inget nytt för min del och det är ju inte farligt att jag får det men det
är väldigt onödigt att ha det. Ibland orkar jag inte gå “omvägar” för att slippa få smärta för det tar sådan
energi att hela tiden tänka på hur jag INTE får göra.

Hur som helst mår jag rätt bra med mina tabletter jag tar för mina självmordstankar och planer för att
utföra mina dumma idéer. Dem spökar långt bak men dem är inte alls nära längre eftersom jag numera
orkar tänka lite mer positivt på vad jag har uppnått på så kort sikt. Bortser man från alla tråkiga bitar med
att vara långtidssjukskriven pga min rygg och att inte kunna leva ett normalt liv för detta, så har jag ju det
faktiskt väldigt bra. Jag har en hjälpsam sambo som jag kommer bra överens med (bråkar aldrig) och vi
har våran son Max (det är våran hund om ni är nya på bloggen) och våran lägenhet vi fick köpt relativt
billigt och är nu värd mer än vad vi fick den för och även lyckats åka utomlands 2 gånger på strax över
två år. Jag och Caroline har tänkt på att åka tillbaks till Thailand i december månad eller januari över
en vecka (eftersom vi har hund nu, så kan man inte bara åka iväg en längre period).

Men vi får se hur det blir med den punkten, det är en hel del saker som kommer hända detta året på
den ekonomiska sidan då jag blir helt utförsäkrad och kommer inte få in några pengar. Dock kommer
jag få aktivitetsstöd under 3 månader och sedan återupptar min sjukpenning från FK igen.
Det ska inte bli några problem säger Caroline ekonomiskt sätt men jag blir bara väldigt nojig eftersom
det är ungefär fyra tusen mindre för min del i tre månader. Det är rätt mycket pengar ändå…

Hur som helst har Caroline väldigt bra koll på den biten och jag litar på henne även om min
oro för sådana bitar alltid tar över. Jag är något segare att hänga med i svängar när det gäller
räkningar och den biten så Caroline har tagit sig på den biten att klara av det. Hon tycker det känns
skönt att ha kontroll och jag litar ju på henne när det gäller vårat sparande och vad vi spenderar osv.
Vet tex att mitt “ex” eller flört jag nästan flyttade till hade en väldigt speciell syster som frågade mig
om jag kunde ta SMS-lån åt henne. Jag trodde hon skojade men hon behövde pengar till blöjor
och dagen innan hade hon köpt ett svin dyrt nagel-set som hon skulle “få in pengar på” som
misslyckades totalt. Gjorde såklart inte det och tänkte, vem fan har så dålig koll på ekonomin
så man inte har råd till basic saker till hemmet och till sitt barn. Ens barn går la först?
Vissa personer ska inte ha barn säger jag bara… Detta var inte en engångsföreteelse
utan dem hade flera SMS-lån och killen i det förhållandet hade ett olagligt körkort.
Man hör direkt vilken nivå dem människorna levde i, inget jag hade velat vara nära.

Jag är den personen som alltid vill göra rätt för mig och vill inte bryta några regler så
man får någon som snäpper än på fingrarna då man gjort något fel/mindre bra.
Så många tycker tex jag och Caroline är löjliga som betalar TV licensen haha.
Det är en konstnad som vi tycker är HELT ONÖDIGT! Eftersom vi inte tittar
på TVn överhuvudtaget. Sedan vi köpte våran TV (haft den i kanske 3 år) så
har vi nog inte tittat ens 10 timmar, dock har vi kopplat in den till Carolines
laptop och där kan man ju titta på TV4play osv.

Jaja orkar inte riktigt skriva mera nu och vi får se när jag skriver igen.
Men jag lever iaf och mår relativt okej ändå. Jag blir lite trött av medicinen
tror jag och har lagt flera timmars sömn extra per dag nu ett par veckor.
Sömn är skönt men det känns som dagarna rinner bort och det kan ju
vara rätt bra ändå att jag känner så eftersom det är en del grejer som
är på gång. Dyslexiutredning som ska göras om, nollställda min
sjukersättning, kanske hundutställning (om vi får hjälp dvs som
det blev sagt igår, jävligt roligt) och kanske då till värmen i
slutet av året (mår väldigt bra utav värmen för min rygg).

1 kommentar: