MapleStory Finger Point

måndag 11 januari 2016

Vilken ändring på livet! – Version 16.01.11

Jag har sedan drygt ett år sedan inte skrivit något överhuvudtaget på min blogg.
Men det är en anledning till varför jag inte velat berätta om mitt liv här.

Hur som helst har det hänt en hel del på detta året som gått sedan jag skrev sist.
Ni som känner mig eller har följt mig på andra sociala medier vet att jag inte längre
bor kvar i Alingsås och är inte längre tillsammans med Caroline. Om jag ska fatta det
hela väldigt kort och snabbt för att ni ska få en överblick över vad som har hänt.
Så tänkte jag att jag kan skriva allt som punkter istället för långa texter om varje
bit i mitt liv som ändrats eller varför saker och ting har hänt.

  • Fortfarande sjukskriven för er som undrar.
    Men är snart redo igen för att arbetsträna, men har
    en del saker att ta itu med först innan det är dags.
  • Caroline som jag var tillsammans med var inte sig lik
    efter en sak som hände och blev en tjej jag inte kände
    och det ändrades inte tillbaks på ungefär ett halvår.
  • Det blev ett ultimatum, flytta isär och vara särbo eller att
    jag flyttade ifrån hennes mammas lägenhet och det tog slut.
    Valde att flytta ifrån henne och att förhållandet tog slut,
    då jag känt mig singel senaste halvåret där ändå.
  • Jag letade efter boende och var på visning på en lägenhet
    i huset bredvid min bror och hans tjej, men blev tillslut att
    köpa deras lägenhet och dem köpte en större lite längre ner
    på gatan.
  • Detta är alltså första gången jag lever själv i eget boende och
    det går prima. Gör vad jag vill, när jag vill och hur jag vill.
    Ingen säger till mig om något eller stökar ner och sen klagar.
    Jag har min ordning och reda och då förblir det ett "städat" hem.
    Dock har jag en del flyttlådor kvar att ta itu med, men det är tufft
    att ta den biten då allt annat ska göras också. Ställs ju en hel del
    krav på min rygg som den inte är van vid.
  • Köpte mig ett redigeringsprogram för strax över 900 spänn till
    min YouTube kanal som jag försöker fokusera på och det har
    blivit min nya hobby/intresse. Kommer få in småpengar från
    det också och kommer säkerligen öka med tiden om jag håller
    igång den så som jag har gjort nu några månader.
  • Mår ju allra bäst med någon vid min sida och eftersom jag känt
    mig singel över ett halvår nu i skrivande stund. Så gick jag ut på
    mobilen och testade appen Tinder där jag fick kontakt med några
    som inte var något att ha. Sedan matcha jag med en som jag har
    blivit riktigt ner kärad i och träffat 4 helger efter varandra nu.
  • Emma heter tjejen jag fick kontakt med och är väldigt olik dem jag
    varit tillsammans med tidigare. Sprallig, mängder med energi,
    flummig, rolig och hennes skratt gör än väldigt varm inombords.
    Det som är härligt är att det är ömsesidigt med känslorna också!

Det var lite vad som har hänt och hoppas på att få tummen ur röven att skriva
snart igen. Velat skriva men som sagt, har funnits en anledning till att jag gjort
uppehåll. Jag spenderar mycket tid till min YouTube kanal och hoppas på att
den ska få mer spridning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar