MapleStory Finger Point

tisdag 26 januari 2016

Känns mig lite konstig – Version 16.01.26

Som jag skriver i titeln med dagens datum aka Version som jag kallar det.
Så känner jag att det känns lite konstigt att jag har fått må bra såpass länge nu.
Mår jag faktiskt såhär bra eller känns det bara så? Allt verkar gå väldigt bra för
mig i mitt liv och jag brukar inte få må bra länge så det känns lite overkligt att
jag ska ha denna turen i livet att det känns bra för engångskull.

Jag känner mig omtyckt och älskad för den jag är.
Dem jag har mött i mitt liv har alltid tyckt om mig och det är många som gillar
att jag tänker såpass vuxet och moget. Jag är ju en ganska lugn och sansad person
men har ju mina ryck såklart men dem måste nästan triggas igång eller om jag blir
övertrött så kan dem dra igång.

Jag pratade med Emma om detta igår över telefon att vi är en bra matchning för
varandra. Eller ah, det var hon som sa dem orden men jag känner exakt samma
så det kändes lite konstigt att hon sa något som jag tycker exakt samma.
För jag är lugn och smittar av mig det på Emma och hon är mer åt det spralliga
och flummiga som gör att jag kommer in i det läget. Och vi pratade även om
våran relation och hur den går kan man väl säga. Jag har sagt att jag går all-in
på henne för jag vet vad jag vill ha och det är hon och hon gillar ju mig och är kär
och saknar mig så det gör ont osv. Låter ju jätte bra eller hur? Det är det också :)

Jag fått frågan om Emma är min flickvän ännu vid några gånger och samma svar
har dem fått varje gång. Nej vi är på g fortfarande men det går verkligen jätte bra
mellan oss och det känns super bra känslomässigt osv. Saken är att hon varit i ett
långt förhållande och vill hitta tillbaks till sitt rätta jag igen innan hon hoppar in
i något och jag är okej med att hon behöver lite tid att hitta tillbaks. Sedan som
jag sa till Emma igår över telefon, så spelar det ju ingen roll vad för status man
har som t,ex Singel, Upptagen, Förhållande osv. Huvudsaken är ju att man trivs
ihop och att det känns bra och jag känner mig trygg och omtyckt av henne så det
gör inget att vi fortfarande är på g, varför rusha in i något? Pirret man har kommer
ju finnas kvar längre om man tar det sakta och det är ju bara bra :D

Nä så jag är nöjd med hur den biten går som sagt.
Men många är nog vana vid att gillar man varandra så binder man sig snabbt.
I denna relationen som jag har med Emma så är det inte så, vi tar en annan väg.
Något som var ett intressant ämne vi kom in på är också att jag är ju väldigt
offentlig och kanske skriver lite väl mycket privata saker kanske.
Jag är väldigt öppen med vad jag tycker och känner och varit det ute på nätet
med hur jag känner för Emma och det är ju starka känslor som bara blir större
och större
. Medan hon är mer privat av sig och inte målar ut hennes känslor och
tankar på nätet och hon undra om det känns konstigt att jag inte får någon
feedback på det sättet som jag visar henne. Jag svarade henne att jag är inte
orolig över att hon går bakom ryggen på mig och att det ska låta bra osv.

Eftersom hon pratar om mig till alla i sin närhet som hon känner att hon
kan öppna sig för och som är nyfikna på hur det går mellan oss. Hade hon dock
aldrig pratat om mig för sina vänner och släkt på något sätt eller nämnt mig hade
det kanske kunnat ligga illa till. Har ju varit med en hel del lögner från dåvarande
flickvän som var otrogen och hade annat vid sidan av från dag 1 så den går jag inte
på någon gång mer.

Sedan ser jag väldigt tydligt vad hon tänker/tycker om mig med hennes blick in
i mina ögon när hon säger "Joacim, jag är kär i dig" och ler. Gissa om jag blir helt
varm i hela kroppen och det bara pirrar av lycka när jag är kär i henne. Kärleken
går alltså bra och det visas på mitt mående väldigt tydligt. Sedan på sex veckor så
har vi umgåtts fem av dem helgerna, så det säger också en hel del på hur ofta vi får
till våra träffar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar