MapleStory Finger Point

måndag 26 juli 2010

Tankar om jobb..

Tar en senare spårvagn så jag kommer bara några minuter innan klockan är sju.
Annars får jag stå och vänta ungefär 20 minuter för att första personen ska komma.
Så jag ska gå om ca 14 minuter och som jag skrev tidigare, så blev jag klar i tid.
Allt går om man bara vill och försöker sitt bästa.

Dem senaste inläggen tycker jag är lite negativa kanske? Eller så är jag ensam
om att tycka det. Men jag har inte nämnt att jag faktiskt mår riktigt bra och att
jag inte är orolig över något faktiskt. Även om jag är nyfiken på vad som kommer
att hända i november då min tid på Clas Ohlson tar slut.

Förlängd tid som praktikant? Erbjudande om jobb? Skickad till en annan Clas Ohlson?
Eller arbetslös igen? Men jag tror att tiden förlängs bara eftersom dem inte har råd
att anställa någon ny personal då det verkar gå plus minus noll vid årets slut.
(vad jag har hört nu det sista iaf).

Dem skulle iaf spara in en massa pengar på att anställa mig iaf.
Eftersom försäkringskassan erbjuder att betala ut 80% av den lönen
jag får som anställd, medans Clas Ohlson betalar ut 20% av den tiden.
Så det är verkligen en guldgruva för dem för ett sådant avtal.

Jaja ännu endag i tankar framför mig angående två plan idag.
Kärleken och jobb ämnet. Men en dag i sänder så löser sig allt.

boka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar