MapleStory Finger Point

torsdag 30 september 2010

blabla

Igår hoppade jag på tåget i Göteborg 14:42 och jag tittade säkert 3-4 gånger
på vilket tåg det var på tavlan. Men jag kom på rätt tåg och det kändes nervöst
att åka till en helt ny stad och sedan var det ett byte i Katrineholm som gjorde
saken värre. Ogillar att man ska byta tåg, för då är det oftast annat spår man
ska hitta och det är ju inte det lättaste beroende på mycket tid man har.

När det var 10-15minuter kvar på sista tågsträckan tills jag skulle vara framme
i Eskilstuna så var jag påväg att somna och det hade inte varit bra om jag somna.
Då flickvännen och hennes syster och hennes pojkvän stod och väntade på mig.
Snällt utav dem att hämta upp mig, hade varit mindre roligt att ta min packning
på bussen och rulla den hit. Så stort tack till er :)

Elina hade skrämt mig tidigare med att säga att det ser för djävligt ut så jag
förväntade mig det värsta. Typ den bilden utav att man precis flyttat hemifrån
och knappt har något i lägenheten och försökt så gott man kan med att möblera
med allt man kan tänka sig. Såg på tv att det var en kille som hade byggt sina
möbler med drickbackar, så jag hade en väldigt dålig bild i huvudet.
När jag kom hit tänkte jag “Vadå för djävligt ut? Vart då någonstans?”.

Elina hade köpt hem thaimat och hade tänt en massa levande ljus
(ja dem sprang omkring massor så dem levde). När jag såg hur fint
hon hade gjort i köket så blev jag väldigt varm inombords, jag blev nog
generad tror jag. Vet inte riktigt hur jag såg ut i mitt ansiktsuttryck men
jag uppskattade hennes slit för att få till det så fint som hon hade fått det.
Undertiden vi satt och åt fick jag en nalle som det stod på “I Love You”
och innanför tröjan på nallen var det nyckeln hit. Det känns verkligen
**** bra och bara jag tänker på vad jag har gett mig in på får jag glädjetårar.

Känns som att vi fick gjort så mycket bara igår så jag vet inte riktigt vad
jag ska skriva. Men vi tog ut Lovisa (en hund Elina tagit om ett par dagar)
och gick hem till hennes syster och hennes familj, var roligt att få träffa
dem igen även om jag kände mig på oerfaren mark. Men sånt kommer med
tiden :) Jag brukar vara väldigt framåt och social men igår hölls mina sidor
tillbaks av någon anledning, vet ej varför men det är nog för att det är så
mycket att ta in nu såhär i början.

Jag och Elina ska nog in till stan en sväng idag och ta med oss hunden så
hon får en promenad också. Trivs jätte bra hittills och det känns fortfarande
rätt om inte bättre med varje sekund som går.

3 kommentarer:

  1. Sandra - Mamma till Novalie30 september 2010 kl. 12:49

    Härligt Jocke! Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Det var så lite så. Och förresten så heter hunden Louise.. ;)

    SvaraRadera
  3. Klart det känns konstigt att komma till ett nytt ställe! :P Man är ju alltid lika pirrig varje gång :P
    Och du vänjer dig med tiden precis som med allt annat :) Hoppas ni får superbra dagar tillsammans :)
    För min del blir det fullt upp i helgen och får se om jag kan ta mig till rekryteringsmässan i v-rås/e-tuna på torsdag! skulle behövas xD

    SvaraRadera