MapleStory Finger Point

måndag 27 september 2010

Bra och dåliga nyheter!

Vaknade med lite kramp i magen.
Ville inte gå till praktiken pga mötet som skulle vara idag.
Då klockan tickade på och klockan skulle strax vara ett då mötet skulle vara.
Men min SIUS Konsulent kom aldrig dit, så jag ringde henne då min chef satt
framför mig och åt sin lunch. Hon hade säkert glömt av det för hon hade inte
med sig sin kalender (haha och hon ska ha rå koll). Jaja sak samma mötet blev
flyttat till nästa vecka någon gång och detta var dem dåliga nyheterna.
Hade ju velat veta vad som skulle bli sagt på mötet..

Men innan jag skulle gå frågade min chef såhär:
”Är det fortfarande så att du ska flytta?”
Jag svarade såklart, ja det är bestämt så jag flyttar i slutet av oktober.
Då berättade hon att en personalchef eller vad hans titel nu är på Clas Ohlson
i Eskilstuna är. Han hade ändrat sig angående om att ta emot mig, tidigare hade
han sagt att han hade 4st redan. Men det visade sig inte riktigt vara så.
Så han hade sagt till min chef att han skulle vilja träffa mig.
Härligt att jag har löst min vardag som kanske leder till jobb?
Det värmde i hela kroppen när jag hörde dem orden.
Jag kommer inte vara sysslolös och jag kommer ju öka min tid som praktikant isf.

Den skulle ju ändå ha tagit slut nu i början av november, så jag går inte miste om
någon chans här. Snarare tvärtom eftersom det verkar ha löst sig för mig.
Hoppas allt annat flyter fram som på ett bananskal som detta nu gjort.
Min SIUS Konsulent skulle vilja ha namnet på den arbetsförmedling jag ska skrivas in
på, så fixar hon min förflyttning så allt blir prima. Då behövs ingen inskrivning eller nått.
Eftersom hon fixar med det så som jag har förstått, riktigt skönt att få det serverat för
mig för en gång skull. Annars får man ju slita röven av sig *ursäkta språket*

När jag lämnade min praktikplats kände jag mig nöjd med dagen och den hade gått riktigt
snabbt idag. Så idag är jag inte lika trött som vanligt, fast om jag får känna efter så tog
det en hel del på min energi genom att lämna blod. Är ju blodgivare för er som inte vet
om det, och det säger en hel del faktiskt. Tar inga sprutor, tar inga droger av något slag m.m.
Och jag räddar faktiskt liv och det på samvetet är skit härligt. Har lämnat totalt 13 gånger nu.
IMAG0304

Något som är mindre roligt är att det tar 2-3 veckor innan man får tillbaks sina  blodkroppar helt
och hållet. Och det betyder att jag kommer vara svag nu de närmaste dagarna och bör inte anstränga
mig för mycket med tanke på att jag tömt 4,5 dl blod idag. Och det betyder att min träning inte kan
bli av, men jag kanske kan försöka ändå. Och apropå träning slog jag rekord igår och blev både
chockad och glad för jag har nästan dubblat min träning från att jag har börjat.

Jag har 4kilos hantlar som totalt blir 8 då. Dessa lyfter jag från start då jag väl börjar sätta fart
på mitt liv med lite träning. Alltid har antalet börjat på 50 lyft med båda armarna sedan är jag
helt slut. Sedan gör jag annan träning som  situps eller liknande men väldigt lite eftersom det
knäcker i ryggen medans jag gör det (otränad). Och efter min lilla paus i lyften så kör jag en gång
till innan jag avslutar min träning för dagen. Med tränings tillfällena så ökas mina lyft och det var
ungefär en halv vecka sedan jag lyfte 80 gånger först sedan 60. Men igår fick jag slagit rekordet
och då blev det 100 lyft och sedan 80. Så jag är lite stolt, hoppas på att hålla måttet och få fortsatt
så man får lite muskler, helst sådana som syns (hade varit lite kul även om det inte är mitt mål).
Nog om träning, blev alldeles för mycket snack om det nu. Tränar iaf på en väldigt minimal nivå.

 IMAG0305
När jag väl skulle hem från att lämna blod så fick jag ett sms från min bror att det väntade en överraskning
vid min dator. Och jag hade en chansning på vad det kunde vara och jag hade väldigt rätt. Han hade köpt
Pringles och Zingo till mig och jag blev jätte glad, så det första jag sa när han kom hem var tack.
Då sa han “Jag tänkte du skulle ha något på tågresan till Eskilstuna för du åker väll idag?”
Fick förklarat att det är nästa vecka på måndag jag åker hem igen och att jag åker upp dit på onsdag :)
Så han måste ha blandat ihop min hemgång och när jag skulle åka iväg, måndag var ju rätt på sätt och vis.

vlcsnap-2010-09-27-16h54m15s154

Så jag fick mumsat i mig lite gott medans vi såg 3 avsnitt av två olika anime serier.
Vi skulle se lite fler senare fick vi bestämt, för nu ville jag kolla mina hemsidor som bl.a Facebook.
Detta är min dag ganska övergripande och jag tycker det är kul att fler har hittat till min blogg.
Fick till och med en fråga av en person i frågelådan till vänster, besvarar så gott jag kan om ni
har något på hjärtat. Hej sålänge så hörs vi snart igen. Ni vet vart ni kan få tag på mig någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar