MapleStory Finger Point

söndag 19 september 2010

Min dag <3

IMAG0252

Dagen trodde jag skulle bli sysslolös för min del men det blev snabbt ändrat.
Jag la mig tidigt för jag var helt död och däcka då jag och min bror såg serien Naruto.
Men jag somnade på första avsnittet, så min bror gick in till sig som sist vi kollade på kvällen.
Det som gjorde mig lite irriterad att min andra mobil ringde strax efter fyra imorse.
Har aldrig ställt in den på att ringa en söndag såhär tidigt.

Så nu på morgonen så kollade vi på Naruto istället och mitt upp i allt säger min bror såhär:
”Skulle vi ta och rösta idag?”, så där fick jag en påminnelse för jag hade glömt bort det helt.
Sen vi gick till Redbergsplatsen och jag fick laddat på mitt månadskort för sista gången på
Pressbyrån, och mitt kort går nu ut den 18nde nästa månad. Och då är det ju onödigt att
köpa ett nytt när jag nu har tänkt att flytta i slutet av Oktober.

 IMAG0253

Sedan ville jag hitta på något med min bror, så vi gick och köpte lite pizza efter vi hade fått röstat.
Och medans vi vänta på att dem skulle bli klara frågade min bror om jag ville ha en dricka.
Så han gick till livsbutiken en liten bit bort och köpte 1,5L flaska med fanta.
Trodde han skulle köpa 33cl men nejdå, sedan min bror fick sitt jobb så
har han blivit till en en helt ny människa. Och då menar jag inte att dehär
med att han är generös av sig bara, utan hela hans sätt att tänka och
bete sig har ändrats så enormt mycket. Gillar den “nya” brodern jag har :)

 IMAG0254

Jag har haft en hel del att göra idag och när jag kom hem ifrån vårat lilla äventyr idag så satte jag igång
med att dammsuga lägenheten. Så nu är det fint igen, fast mitt rum behöver ett ryck också.
Ren tvätt som ska in i skåpet och sedan massa papper överallt. Bl.a aktivitetsstöds papper,
Statistiska Centralbyrån (dem vill att jag ska vara med på en undersökning där det är två tusen
människor i vårt land som får besvara de frågorna om hur det är att vara sambo),
UC (upplysnings centralen* som ville meddela mig att jag inte har några betalnings anmärkningar).
Sen har jag utbetalnings papper här och där från försäkringskassan, jag känner att jag inte har
någon större koll på vad som finns på mitt skrivbord just nu. Men jag är duktig på att hålla
koll och sköta allt pappers arbete, så det löser sig :)

Jag ska bara ta det lugnt nu och köra ett tränings pass innan jag ska nana.
Men imorgon blir det att gå upp klockan halv fem och iväg att jobba, ska försöka få
slutat tidigare också eller ta min lunch rast sista timmen så jag kan gå iväg till SDN
och lämnat in ett papper innan klockan 15:00 då dem stänger. Jaja nog om allt som
ska göras, fast.. Jag vill skriva en sak till som är ett måste och det är att prata
med min SUIS Konsulent och få pratat om hur min överförning på arbetsförmedlingen
blir till Eskilstuna så det går så smidigt som möjligt. Sedan ska jag kolla upp hur
man ändrar vart man är folkbokförd och adressändring osv. Mycket papper som
ska lösas utöver det som redan är. Jaja allt löser sig :)

1 kommentar:

  1. Jasså du har röstat? :) good! ^^
    Fick göra det i veckan då jag varit borta hela helgen :P så får se hur det går ^^

    SvaraRadera