MapleStory Finger Point

lördag 18 september 2010

Sitter och skrattar.

Idag fyller min mamma år och igår skulle vi fira henne som sagt.
Men vi tar det någon annan dag, det har inte ringt så mycket som jag hade trott det skulle göra.
Totalt 4 gånger har det ringt och en utav dem var ifrån min morfar som jag precis la på luren med.
Han frågade lite först hur det känns och vad som blir sagt om flytten till Eskilstuna. Så jag förklara
att flytten blir av eftersom det inte väntade något jobb för mig ändå här i Göteborg på Clas Ohlson.
Så i slutet av oktober är det sagt hittills, så det är ett mål som jag ska försöka sträva efter.
Behöver snacka med min SIUS konsulent igen om överförning till arbetsförmedlingen där och
så jag får tillgång till en annan SIUS kontakt där uppe. Så jag slipper gå igenom alla faser
för att få den hjälp jag faktiskt behöver. Och även arbetsgarantin som inte startas om,
för då hade det tagit 3 månader innan det hade hänt något för min del.

Morfar & Jocke

Jaja nog om flytt och arbete.
Över till något som fick mig att skratta riktigt ordentligt var en konversation med en vän på MSN.
Jag fick förfrågan om jag kunde göra henne en tjänst, och vad jag vet så har hon inte gjort något
för mig. Så jag bestämde mig för att säga nej, då det gällde att jag skulle skicka iväg ett SMS
till någon hon nu kände. Och det finns ju såklart väldigt många som inte kan ta ett nej.
Men hon frågade ändå om jag kunde göra det, så då får man ju vara beredd på att man
faktiskt kan få ett nej och då är det lugnt. Men istället blir hon jätte tjurig av sig och
säger att “Aha jag trodde vi var vänner, ska man inte ställa upp för varandra? Det
är nog bättre att vi avslutar våran relation och tar bort varandra totalt”.DSC00953

Jag frågade såklart om hon var seriös och hon var så seriös man bara kunde bli.
Så jag skrev tillbaks okej om du vill det så :) Sedan blocka hon mig eller om hon
nu tog bort mig på riktigt. Brukar ta ett litet tag så tar hon kontakt med mig igen.
Och detta är inte allt, en annan person som vi kan kalla nummer två idag.
Hörde av sig idag efter att ha sagt att vi skulle avsluta våran kontakt helt och hållet.

Dehär med att säga en sak och göra en annan, det har jag inte riktigt förstått mig på.
Varför tar dem kontakt med mig igen efter ha avslutat den? Förvirrade människor?
Eller bara brist på vänner och vill ha tillbaks mig? Jadu när någon vet svaret,
kommentera gärna så jag vet vad som händer. Har ni varit med om samma sak?

Jag fick med en hel del text idag och vad har hänt egentligen?
Ingenting mer än att jag har suttit vid Facebook en del idag och lyssnat på musik.
Är jävligt trött men sånt hör till , ska träna innan jag ska sova sen iaf så blir det gjort
idag också. Min uthållighet med hantlarna ökar sakta men jag känner och ser förändring.
Inte så mycket, men allt tar sin lilla tid och jag har inte bråttom. Tränar mest för att
hålla kroppen i form och inte bli sjuk. Så det är något jag nog ska fortsätta med.
Dedär med simkort blir nog inte av, eftersom jag nu har hittat ett sätt att lägga
upp min träning. Jaja nu måste jag avrunda inlägget, för annars kommer ni aldrig
läsa mina inlägg något mer haha.

Ska ta mig något att äta nu, tjo sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar