MapleStory Finger Point

fredag 22 oktober 2010

Oroar mig inte lika mycket + Hur träffa jag Nathalie?

Det var länge sedan jag sov såhär gott faktiskt. Hela min dag igår gick
till att chatta och lyssna på Skype. Och min oro för min morfar svalna betydligt
när jag fick aktiverat mig med annat. Tack säger jag till dig ännu engång
hoppas du känner dig träffad.

Just nu ligger Ninni i knät på mig och innan det stod hon utanför min dörr och
klagade på att hon var själv. Så nu är hon inte ensam och kan känna sig trygg igen.
Jag gick och la mig väldigt sent som ni ser på inlägget innan och därför har jag
sovit bort större delen av dagen. Så jag har väll vänt på dygnet men det gör
inget eftersom jag har inget planerat. Men så fort jag får tillbaks min röst
så måste jag fixa ett och annat. Men det tar nog ett par dagar får vi hoppas.

Enligt mamma skulle hon åka till morfar och jag får nog en uppdatering strax.
Hoppas allt har gått bra och att han får kommit hem någon gång.

Jag har precis fått höra en ny låt som var rätt okej med artisten Ke$ha.

Gillar i stort sätt alla hennes låtar so far.

Är så sugen på att träffa mina vänner och då menar jag även de som inte
jag har träffat på länge. Jag har ju bara hållit mig till att träffa Nathalie
och Cristian och Jonathan den sista tiden vad jag kan komma på.
Så jag skulle vilja träffa Susanne M, Baback R, Caroline H osv.

Men jag är nog sugen på att träffa nytt folk också.
Gärna människor i trakterna till Göteborg så om man passar
ihop så kan man träffas många gånger utan några större problem.

Jag kan berätta hur jag fick kontakt med en utav mina bästa kompisar (Nathalie).
Huvudsakligen träffar jag endast nya människor via Internet och inte via vänner
eller ute på krogen eller så. För man kan lära känna varandra på ett bra plan innan
man träffas och får man en bild utav personen att jo men hon/han kan vara vettig.

Så jag fick kontakt med Nathalie över internet och vi chattade ganska mycket under
en period och vi nämnde att det kanske vore kul om man någon gång kunde träffas.
Men det blev aldrig riktigt bestämt och vi träffades av en slump på bussen.
Hon skulle till sin gymnasieskola vid Järntorget och jag skulle vidare ut till
Saltholmen som ligger på andra sidan av stan.

Jag känner ett SMS från mobilen i fickan som är på ljudlös.
Så jag tar upp mobilen och ser “Jag sitter framför dig :)” och jag hade precis
skaffat mig en ny mobil eller om jag hade förlorat alla nummer. Så jag visste inte
vem det var ifrån. Jag började att svara på meddelandet men tillslut såg jag mitt
framför näsan på mig att en liten söt tjej satt mitt framför näsan på mig.

Så jag sken som en sol och satte mig bredvid henne och krama om henne och frågade
vart hon skulle osv. Jag fick pratat med henne IRL i ca 2-3 minuter innan hon skulle av.
Men efter vårt möte där så har jag och Nathalie haft kontakt sedan dess. Och på köpet
fick jag även lära känna hennes kille Cristian som ni säkert sätt mig lägga upp kort på.
Ni tror säkert att “Ah vilken nit du fick, visste du ens att hon hade kille?” för den frågan
har jag fått innan. Och det visste jag såklart, men det hindrar inte mig att skaffa nya
vänner och jag hade inte tänkt förstöra för någon. Sen kan ni ju tro vad ni vill :)

Att skaffa nya vänner och nya bekanta är aldrig fel men det är heller inte fel att träffa
sina gamla vänner som gärna slutat höra av sig men att relationen till varandra egentligen
inte har förändrats utan bara avtagit från bådas håll (beroende på hur man ser det).

Jaja ska inte skriva så jävla långt, ni kanske tröttnar isf.
Jag hade inte tänkt skriva långt men så blev det sidoämnen ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar